LOOK. NOTICE. - kampania o czerpaniu inspiracji z otaczającej nas rzeczywistości

nazwa / tytuł projektu

LOOK. NOTICE. - kampania o czerpaniu inspiracji z otaczającej nas rzeczywistości

autor / studio projektowe

Katarzyna Pielecka

kategoria

Świeża Krew

edycja konkursu

2023/2024

opis

LOOK. NOTICE. to kampania o czerpaniu inspiracji z otaczającej nas rzeczywistości. Promuje fotografię, a dokładniej związaną z nią wrażliwość i uważność. Jak głosi tytułowe hasło - patrz. zauważaj. Akcja jest odpowiedzią na problemy z kreatywnością, przynosząc naturalne, unikalne źródło inspiracji dostępne na wyciągnięcie ręki.

Projekt powstał w ramach praktycznej części pracy licencjackiej pod nadzorem dr Marcina Urbańczyka. Dyplom został obroniony z wyróżnieniem w Instytucie Sztuki i Designu UKEN w Krakowie.

PROBLEMATYKA
W branży kreatywnej często zmagamy się z kryzysem twórczym, gdyż kreatywność wymagana jest od nas na zawołanie. Wszechobecny rozwój technologii sprawia, że nasze życie i praca coraz bardziej uzależniają się od internetu. Daje to ogromne możliwości, ale jednocześnie prowadzi do przesytu informacjami, utrudniając oryginalność i negatywnie wpływając na koncentrację, zdrowie i samopoczucie. Jako projektanci w takim środowisko, często doświadczamy uczucia przytłoczenia, wypalenia zawodowego i zmęczenia.

ROZWIĄZANIE
Celem projektu stało się zatem zachęcenie do wyjścia z domu, oderwania się od ekranu i spoglądania na wielość inspiracji, jakie mamy „pod nosem” każdego dnia. Akcja promuje zapis różnych obrazów za pomocą aparatu. Kadry miałyby stać się prywatnym, niepowtarzalnym zbiorem inspiracji. Taka praktyka nie tylko dostarczałaby materiałów do projektów i umożliwiała ćwiczenie kompozycji w plenerze, ale także uczyłaby dostrzegania nieoczywistego uroku otaczającego nas świata.

ŚRODKI GRAFICZNE
Identyfikacja wizualna została stworzona z myślą o grupie docelowej. Zadbano o detale, takie jak niestandardowy kształt glifów czy nowoczesny layout. Są to niuanse, które przykuwają uwagę osób projektujących. Wykorzystano także minimalizm i kontrast rozmiarów w stylach tekstowych. Fundamentem design systemu stał się grid, zapewniający spójność i geometryczny charakter. Użyto fotografii, które oprócz funkcji estetycznej, stanowią przykład realizacji promowanych idei. Paleta kolorystyczna oparta została na klasycznej bieli i przełamanej czerni. Taka kombinacja sprzyja wysunięciu na pierwszy plan fotografii. Całość urozmaica akcent dynamicznego koloru.

STRONA INTERNETOWA
Służy nie tylko funkcji informacyjnej, ale reprezentuje idee i pozwala zanurzyć się w jej świecie. Za pomocą storytellingu i dawkowania treści, sekcje na stronie opowiadają krok po kroku historię, za którą podąża użytkownik. Na portalu znajdziemy przewodnik i przykłady jak inspirować się otoczeniem. Przeczytamy o perspektywach innych osób na to czym jest zdjęcie. Zapoznamy się z ofertą wydarzeń. Poznamy genezę powstania akcji.

POZOSTAŁE MATERIAŁY
Kampania przewiduje również aktywność w social mediach w formie różnorodnych akcji angażujących odbiorców. Projekt wychodzi też poza internet. Plakaty i banery mają przykuwać uwagę na ulicy chwytliwymi hasłami, sprytnie nawiązując do załączonych obrazów. Naklejki mogą wskazywać na warte uwagi miejsca w danym mieście, zachęcając tym samym do eksplorowania.

WARSZTATY, KONKURS, WERNISAŻ
Projekt został rozbudowany o koncepcję trzech wydarzeń: warsztaty, konkurs oraz wernisaż. Celem tych aktywności jest nie tylko aktywizacja uczestników, ale także dostarczenie im radości, inspiracji oraz konkretnych przykładów i kierunków działania. Wydarzenia te mają również stanowić przestrzeń do dyskusji oraz wzajemnej motywacji, stwarzając pole do rozwoju nowych talentów i twórczych inicjatyw.

Dostrzegajmy!

MKiDN
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.