Kino Światowid | rebranding
nazwa / tytuł projektu
Kino Światowid | rebranding
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2023/2024
opis
Kino Światowid znane jest z łamania konwencji i promowania niezależnego kina, dzięki czemu stało się jednym z najważniejszych miejsc na mapie Śląska dla miłośników filmów artystycznych. W ramach rebrandingu, naszym celem było stworzenie identyfikacji wizualnej, która w pełni odda unikalny, eksperymentalny charakter tego kina studyjnego.
Logo zostało zaprojektowane z wykorzystaniem kroju Repro, który w połączeniu ze skośnymi literami „W” i „I” nadaje całości dynamiczny wygląd. Te zmodyfikowane kształty podkreślają artystyczną wolność, jaką reprezentuje Kino Światowid, stawiając na kreatywność i świeżość. Każdy element znaku odzwierciedla ducha eksperymentu, który na stałe wpisał się w działalność tego miejsca.
Kolorystyka logo to mocny neonowy odcień, który nawiązuje do historii kina Światowid, kiedy to było ono rozświetlane neonami, jednocześnie łącząc ten retro element z nowoczesnością. Neonowy kolor symbolizuje odważny, współczesny repertuar kina, który przyciąga miłośników filmowych eksperymentów.
Klucz wizualny, wykorzystujący geometryczne formy i kontrasty, wzmacnia wyrazisty wizerunek kina. Nowoczesne, intensywne barwy w połączeniu z dynamicznym logotypem sprawiają, że identyfikacja wizualna Światowida doskonale oddaje jego eksperymentalny i kreatywny charakter. Dzięki temu nowy wizerunek kina nie tylko odzwierciedla jego tradycję, ale także stawia na innowacyjność i współczesne podejście do sztuki filmowej.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.