Kampania Społeczna "Gramy w kolory"
nazwa / tytuł projektu
Kampania Społeczna "Gramy w kolory"
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2023/2024
opis
W miastach zauważalny jest problem z segregacją śmieci, który szczególnie nasila się wśród mieszkańców bloków. Może być spowodowany przez wiele czynników, a główne z nich to:
1. Brak poczucia odpowiedzialności. Poczucie odpowiedzialności zbiorowej na osiedlach.
2. Brak wiedzy, jak wiele śmieci można poddać segregacji – tendencja do wyrzucania wszystkiego do odpadów zmieszanych.
3. Brak świadomości na temat kar nakładanych na miasto w związku z brakiem segregacji. Brak świadomości, że kary te nie są pokrywane z opłat za śmieci, a z budżetu miasta, który mógłby być przeznaczony na inne cele.
Cele kampanii
– Koncentruje się na nauce kolorów przy segreagacji odpadów. Posługuje się komunikatami zwracającymi uwagę na dany kolor i rodzaj odpadu.
– Ma zwracać uwagę na to, że segregacja jest obowiązkiem każdego mieszkańca, a ignorowanie jej może mieć realny wpływ na komfort obywateli i finanse miasta.
Założenia projektowe
– Różnorodność – kampania nie skupia się na jednej kreacji, ale wykorzystuje wiele różnych, które razem tworzą spójny przekaz.
– Wzmocnienie przekazu – zwiększenie szansy na to, że odbiorca zapamięta elementy kampanii.
– Prosty komunikat – każdy przekaz skupia się w danym momencie na jednym konkretnym komunikacie, nie rozpraszając uwagi odbiorcy.
Koncepcja kreatywna kampanii
– Prostota – wykorzystanie motywu kół – segregacja jako coś normalnego, przyjaznego, łatwego.
– Realizm – wykorzystanie pojedynczych śmieci w dużej masie lub przeskalowanej formie ma na celu zwrócić uwagę na rozmiar problemu.
– Edukacja – proste tłumaczenie zasad. Typografia jako istotny element key visuala.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.