Proud to Be Zine
nazwa / tytuł projektu
Proud to Be Zine
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2023/2024
strona www
opis
Converse Zin Proud to be_ 2024 to drugie wydanie wyjątkowej publikacji wykorzystującej zasięgową platformę marki, by oddać głos osobom, które często z różnych przyczyn nie przebijają się z własnym przekazem w publicznym dyskursie.
Zin został stworzony z okazji Miesiąca Dumy i czerwcowego świętowania równości, a jego premiera w princie miała miejsce na gali inaugurującej Warsaw Queer Week 2024.
W tym wydaniu chcieliśmy i chciałyśmy, by ta prozaiczna, a jednak tak cenna duma z bycia - po prostu - wybrzmiewała swoją podstawową formą, bo nie potrzebuje dodatkowych definicji i ozdobników. Aby ta publikacja emanowała pozytywną energią, ale także niezwykłą autentycznością i zapamiętywalną formą oraz by dotrzeć z inspirującym przekazem do tych, którzy_re potrzebują go usłyszeć, do współpracy zostały zaproszone Osoby ze społeczności LGBTQIAP+, które użyczyły nam swojego głosu, historii czy artystycznego wyrazu,.
Oprócz osób autorskich i ilustrujących ze społeczności Queer, nieodłączną częścią tej inicjatywy byli_ły też All Stars - wspierana przez markę Converse społeczność młodych twórców i twórczyń z wielu dziedzin sztuki. Było to dla nas bardzo ważne, by w ramach tego projektu dać im możliwość skorzystania z pomocy Osób Mentorskch. Zwróciliśmy się zatem do Stowarzyszenia Lambda, która w osobie Miłosza Przepiórkowskiego i Pawła Mamzera objęła patronat merytoryczny nad zinem. Pod okiem Mentorów All Stars poszerzyli swoją wiedzę związaną z inkluzywnością oraz stworzyli manifest, który stał się dla nich inspiracją do ich późniejszych treści do zina.
Ważnym elementem tworzenia Zina Proud to be_ 2024 było dla nas nadanie mu wyjątkowej wartości artystycznej także w wyrazie empirycznym. Uważamy, że tematy ważne dla osób ze społeczności LGBTQIAP+, ich historie, wyznania i twórczość artystyczna zasługują na najwyższą jakość kreatywności w formie ekskluzywnego printu. Nietuzinkowa sztuka może i powinna być nośnikiem istotnych społecznie idei.
Sięgnęliśmy_łyśmy do złotej ery zinów, czerpiąc inspirację z wczesnej atmosfery techno Berlina lat 80. To także czas, kiedy publikacje przybrały najbardziej osobisty wymiar, co można odczuć nawet w formie i doborze tematów poruszanych na ich stronach.
Przyciemnione kolory, stonowany, nieco bardziej surowy charakter oddały scenę idei, która nie potrzebuje sztucznego aplauzu, ale autentycznego uznania i zrozumienia. W tym podejściu duma nie wiąże się z narzucaniem i tworzeniem sztucznego szumu. Naszym celem było, aby tegoroczny Converse Zin wyszedł poza schemat tego, co z założenia nie powinno mieć ograniczeń. Chcieliśmy i chciałyśmy przekroczyć granice pozornej inkluzywności.
Obrany kierunek to konsekwentny ruch w stronę autentyczności, która jest dla nas największą wartością.
Klient: Converse Polska
Agencja: na_ty
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.