Rebranding iTaxi
nazwa / tytuł projektu
Rebranding iTaxi
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2023/2024
opis
Idea
Marka iTaxi dąży do tego, aby stać się najbezpieczniejszą, najbardziej inkluzywną
i zrównoważoną platformą transportową w Polsce. Silna motywacja i odważne działania klienta zainspirowały nas do gruntownej przebudowy identyfikacji wizualnej i odświeżenia nieaktualnej strategii komunikacji marki.
Przeprojektowaliśmy rdzeń komunikacji marki transformując narrację inspirowaną technologią “smart” w humanistyczny, skupiony wokół użytkownika storytelling: ja + usługa = iTaxi
Logo
Aby wyróżnić markę spośród konkurencyjnych przewoźników, postawiliśmy na silny sygnet, podkreślający technologiczne ambicje i rozwojowe pomysły klienta. Konstrukcja sygnetu oparta jest o formę dopełnienia, jaką jest postawienie kropki nad i, a jej geometria zawiera w sobie nawiązanie do narracji ja + usługa.
Zaproponowany przez nas logotyp dopowiada genezę sygnetu, która szczególnie w wersji animowanej czytelnie ilustruje podróż z punktu A do punktu B, tłumacząc jednocześnie ideę zależności między użytkownikiem, a usługą.
Kolorystyka
Budując paletę kolorystyczną marki zależało nam na zaproponowaniu świeżych,
pełnych energii barw, które jednocześnie odwoływać się będą do tradycji taksówkarskiej
i nie powielą rozwiązań charakterystycznych dla konkurencji.
Postawiliśmy na zachowanie historycznej tożsamości marki przy jednoczesnym
wzmocnieniu jej cyfrowego core’u i dobudowaniu palety odcieni dopełniających
o jasno określonych funkcjach.przyporządkowane odpowiednim funkcjom i tematom komunikacji.
Typografia i layouty
Nowa typografia marki w połączeniu z czystością jej nowych layoutów sprawia, że marka
jest bardziej nowoczesna, przejrzysta w odbiorze i w widoczny sposób kładzie akcent na komunikację z klientem.
Modułowość i prostota gridów stosowanych w języku iTaxi gwarantuje łatwość w przygotowaniu assetów po stronie zespołu klienta. Brak ozdobników i zbędnego chaosu wizualnego komunikuje nowe założenia strategiczne marki, w których najwazniejsza jest szczerość, przejrzystość i bezpieczeństwo użytkownika.
Flota pojazdów
Jednym z największych wyzwań jakie postawiło przed nami projektowanie nowego brandingu iTaxi było stworzenie nowych wzorów oklein dla całej floty pojazdów, jaką dysponuje klient. Wraz z zakupem nowych samochodów elektrycznych pojawiła
się potrzeba zbudowania systemu, który budowałby nową tożsamość marki a przy
tym w czytelny z poziomu ulicy sposób wyróżniałby i podkreślał funkcje poszczególnych pojazdów floty.
Komunikacja
Wraz z nową strategią komunikacji marki i nowym zestawem wartości, którymi kieruje
się iTaxi, pojawiła się potrzeba stworzenia i określenia ram dla spójnego tone of voice brandu. Przygotowaliśmy podstawowy słownik marki wraz z koncepcją języka komunikacji, który na podstawie wyznaczonego przez nas kierunku klient rozwinął wraz ze swoim
działem komunikacji i partnerami specjalizującymi się w copywritingu.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.