Love Tattoos / Szyld

nazwa / tytuł projektu

Love Tattoos / Szyld

autor / studio projektowe

Eugenia Tynna

kategoria

Forma

edycja konkursu

2023/2024

opis

Realizacja szyldu dla Love Tattoos odpowiada na kilka istotnych potrzeb. Przede wszystkim, odpowiada na potrzebę marki poprzez zapewnienie czytelnego oznakowania lokalu, co ułatwia klientom odnalezienie salonu i podkreśla profesjonalizm oraz unikalny charakter marki. Dla odbiorców, szyld stanowi klarowne i estetyczne oznakowanie, poprawiając ich doświadczenie i ułatwiając znalezienie miejsca. Projekt w kontekście zanikających technik ręcznego malowania szyldów i złocenia, podnosi świadomość na temat konieczności ich promocji. W ten sposób działam na rzecz zachowania dziedzictwa rzemieślniczego i jego adaptacji w nowoczesnym świecie. Dodatkowo, poprawa jakości oznakowań przyczynia się do podniesienia estetyki miejsc publicznych, inspirując inne lokale do podjęcia podobnych działań i przyczyniając się do ogólnej poprawy wyglądu przestrzeni publicznych.

Główną ideą było zaprojektowanie customowych napisów i zastosowanie kompozycji typograficznej opartej na kontrastowym połączeniu dwóch słów: Love i Tattoos. Słowo "Love" jest nowoczesną interpretacją klasycznych angielskich pisanek, w nowoczesnym wydaniu – bez kontrastu i bardziej kanciastej formie. Natomiast do słowa "Tattoos" użyto grubej, szerokiej szeryfowej litery o niskim kontraście. Do wykonania napisu zastosowano 12-karatowe złoto płatkowe, polerowane na efekt lustra i nakładane na klej przygotowany własnoręcznie z zachowaniem klasycznych proporcji. Sam napis składa się z łącznie z 13-tu warstw różnych materiałów (klejów, farb, złota itd.). Do przeniesienia szablonu na szybę użyto techniki przepróchy – klasycznego sposobu polegającego na perforacji papieru radełkiem, a następnie przeniesieniu napisu na szybę za pomocą talku. Wszystkie etapy malowania szyldu, od przygotowania szablonu, poprzez użycie pędzli i narzędzi, aż po receptury klejów, opierały się na zasadach klasycznego signpaintingu.

MKiDN
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.