Jira Knowledge Book
nazwa / tytuł projektu
Jira Knowledge Book
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2023/2024
opis
Jira to skomplikowany, nieatrakcyjny wizualnie program, który nie zachęca użytkownika do korzystania. Niestety nie ma w sobie niczego co sprawiłoby, że uwiedzie odiorcę od pierwszego kliknięcia. Jak w takim razie, opowiedzieć nowemu człowiekowi w pracy o tym systemie zarządzania projektami? Jak przekonać projektantów, copywriterów i specjalistów od mediów społecznościowych do zapisywania czasu poświęconego na konkretne projekty? Jak sprawić, żeby polubili wspólnie planowanie z zespołem swojej pracy na najbliższy tydzień? I nie myśleli o Jirze jako o nudnym milionie tabelek?
My spróbowaliśmy! Chociaż wiemy, że tak uporządkowany sposób pracy nie jest oczywisty dla niezależnych, kreatywnych ludzi pracujących w Admind. Dlatego w naszej interaktywnej publikacji "Jira Knowledge Book" pokazaliśmy to bardzo biurowe oprogramowanie jako grę, prawie zabawę, swego rodzaju wyzwanie. Trochę jak "Eurobiznes" z dzieciństwa, lub pierwsze gry na Atari.
W naszym podręczniku, przewodnikiem po tym świecie jest A_dam (trochę maser a trochę monster), wszystkowiedząca litera A. Tak naprawdę A_dam to zwykły facet, który uważa się za mistrza Jira! Dzięki jego wiedzy i dużej dawce humoru oswajamy nowych członków zespołu z narzędziem, którego będą używać codziennie.
Świat A_dama to pulchne i nieco landrynkowe ilustracje. Bez przesadnej powagi i udawanego profesjonalizmu pomagają zrozumieć zawiłości bardzo profesjonalnego systemu!
Założyliśmy, że nasza publikacja będzie jak najbardziej interaktywna i dzięki temu zaangażuje i wciągnie odbiorców. Przekazaliśmy niezbędne informacje, dając równocześnie możliwość zabawy, klikania, odkrywania kolejnych poziomów tej gry. A czasem głupkowaty humor A_dama pomoże rozładować napięcie związane z pierwszymi krokami w Jirze!
Idea i tekst: Rafał Krawczyk
Opracowanie treści: Magda Hutny, Morgan Nicholas-Karpiel, Izabela Palińska, Zofia Zeman
Creative Director: Marta Szmyd
Art directing: Andrzej Leraczyk
Design: Liliana Fryda
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.