Obcość/Obecność
nazwa / tytuł projektu
Obcość/Obecność
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2022-2023
opis
We wrześniu i październiku 2022 roku regularnie dosiadałam się do seniorów siedzących na osiedlowych ławeczkach i prowadziłam luźne rozmowy. Tematem, który powracał w trakcie tych spotkań była samotność. Moi rozmówcy często podkreślali, jak dużą przyjemność sprawia im sam fakt, że ktoś się dosiadł, dotrzymuje im towarzystwa i poświęca uwagę. Wielu z nich brakuje kontaktu z drugim, w szczególności młodszym, człowiekiem. Słabe relacje sąsiedzkie, rozluźnione kontakty z rodziną, odejście najbliższych potęgują rosnącą samotność. Czas spędzony na osiedlowej ławce to ich sposób na spotkanie z innym człowiekiem. Często nie szukają oni nawet rozmowy – wystarcza im samo poczucie obecności drugiej osoby. Podczas tych rozmów zrodził się pomysł na tą interaktywną instalację o nazwie „Obcość/obecność” złożoną z neonu oraz osiedlowej ławki. Dane techniczne: taśma neon flex umieszona na plexi o grubości 3mm i formacie 2m x 1m dwa czujniki odległości osiedlowa ławka Praca zrealizowana jako praca dyplomowa. Wydział Grafiki, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie Pracownia Multimedialnej Kreacji Artystycznej Promotor: Piotr Welk
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.