nominacje

Fully compostable poop bags packaging

Agata Kalińska AguWu

Worki na psie odchody przyjazne środowisku. Klientce zależało na połączeniu motywu dbania o środowisko z motywami surferskimi. Całość utrzymana jest w retro klimacie i z humorem namawia do sprzątania po swoim psie. Opakowanie wykonane jest z tektury z recyklingu a worki są w pełni biodegradowalne. Produkt na rynek Australijski.

#Proj. przyjazne środowisku 

Grafika zwycięzcy

MUZEUM NARODOWE W GDAŃSKU / rebranding (Projekt Roku)

TOFU Studio

Po wielu latach jedna z najwybitniejszych polskich instytucji kultury – Muzeum Narodowe w Gdańsku – postanowiła otworzyć zupełnie nowy rozdział w swojej historii i przeprowadzić całkowitą metamorfozę wizualną. Jako kreatywny zespół byliśmy bardzo podekscytowani, że możemy być częścią tej zmiany. Nasz cel był zarówno prosty, jak i bardzo ambitny: stworzenie odpowiedniej tożsamości marki, która jest wysoce elastyczna i odporna na stale zmieniające się trendy. Idea „okna na świat sztuki” jest głównym pomysłem zarówno na sam znak, jak również cały system identyfikacji wizualnej Muzeum Narodowego w Gdańsku. Chcieliśmy koncepcyjnie identyfikację sprowadzić jedynie do narzędzia pokazującego bogate muzealne zbiory. Identyfikacja w założeniu miała nie być nadrzędnym elementem, jednak będąc bardzo elastyczną i dającą się swobodnie formować dzięki dosłownie kilku wyrazistym elementom miała budować rozpoznawalny wizerunek zróżnicowanej ofertowo instytucji kultury. Znak w przypadku naszego rozwiązania jest jedynie dopełnieniem pełnej identyfikacji. W założeniu i od początku znak oraz jego pochodne są jedynie dyskretnymi narzędziami, które podkreślają bogactwo zbiorów muzeum oraz zapraszają widzów do różnorodnego i wielowymiarowego świata sztuki. Całość identyfikacji ma bardzo elastyczny charakter, który ma podkreślać również indywidualność każdej z ekspozycji stałych, oddziałów, czy też wystaw czasowych. Ważnym elementem całości jest także to, iż identyfikacja daje dużą autonomię twórcom pracującym przy kolejnych projektach firmowanych przez Muzeum Narodowe w Gdańsku. Wszystkie oddziały Muzeum zostały zunifikowane w taki sposób, iż wszystkie działają na rzecz rozpoznawalności głównego brandu, czyli marki MUZEUM NARODOWEGO w GDAŃSKU. Identyfikacja mimo swojej elastyczności buduje jeden rozpoznawalny wizerunek gdańskiego Muzeum Narodowego przy zachowaniu dużej różnorodności każdego z projektów firmowanych przez tę instytucję. Projekt otrzymał już BRĄZ na European Design Awards w kategorii MOTION LOGO oraz uzyskał tytuł FINALISTY w kategorii Zintegrowana Identyfikacja Wizualna. Otrzymał także GRAND PRIX w Paryżu na DNA Paris Design Awards, gdzie przyznano naszej identyfikacji również zaszczytny tytuł: GRAPHIC DESIGN OF THE YEAR.

#Idea  #Forma  #Impakt społeczny  #Proj. przyjazne środowisku  #Proj. dla inst. publicznych  #Świeża krew 

Grafika zwycięzcy

TOFU STUDIO (Studio/Projektant Roku)

KIM JESTEŚMYJesteśmy wielokrotnie nagradzanym multidyscyplinarnym studiem specjalizującym się w brandingu i reklamie. Tworzymy całościowy wizerunek marki od strategii wizualnej, poprzez kreację graficzną i filmową, aż po finalną produkcję. Jesteśmy otwarci na niestandardowe rozwiązania, schodzimy z utartych szlaków. Wierzymy w projekty, które poruszają emocje, mają mocny pomysł i realizują swoje strategiczne cele.CO ROBIMY?POMYSŁaudyt marki | strategia marki | doradztwo w zakresie marki | creative direction | naming | copywriting PROJEKTbranding | art direction | ilustracje | opakowania | projekty stron internetowych | projektowanie systemów | projekty interaktywne RUCHprodukcje filmowe | animacje | explejnery | reklamy

#Idea  #Forma  #Impakt społeczny  #Proj. przyjazne środowisku  #Proj. dla inst. publicznych  #Świeża krew 

Grafika nagrodzonego

Warszawskie Obserwatorium Kultury

Alicja Kobza

Projekt identyfikacji wizualnej dla nowopowstałego Warszawskiego Obserwatorium Kultury (WOK). Autorka: Alicja Kobza Zmienna typografia zastosowana w logotypie nawiązuje do variable fonts. Celem było stworzenie identyfikacji otwartej i dynamicznej, która będzie łatwo dostosowywać się do potrzeb kształtującej się instytucji. Wariantowość znaku wpisuje się w złożony charakter planowanych działań WOK-u. Znak typograficzny i key visual spełniają również wymogi dostępności bez potrzeby używania opisów alternatywnych. Główne założenia projektu można streścić w kilku poniższych punktach: IDENTYFIKACJA W PROCESIE Projektowanie identyfikacji WOK-u odbywa się na bieżąco: w ramach stałej współpracy reaguję na aktualne potrzeby i weryfikuję dotychczasowe założenia projektowe w odpowiedzi na nowe wyzwania. STRATEGIA ZERO WASTE Rezygnacja z materiałów promocyjnych i akcydensów tworzonych „na zapas”. W celu promocji instytucji zostały zaprojektowane etykiety w dwóch możliwie uniwersalnych formatach, które drukowane są w siedzibie WOK-u na cyfrowej drukarce z uwzględnieniem bieżących potrzeb. Etykiety stosowane są do oznaczania materiałów takich jak koperty, notesy, teczki itp. Zależało mi na zrezygnowaniu z magazynowania materiałów ulotnych, które często nie są w pełni wykorzystywane. Wizytówki dla osób pracujących w WOK-u mają charakter przedmiotów wielokrotnego użytku. Wydrukowane w minimalnym nakładzie zawierają kod QR odsyłający do pliku vcf (vCard), dzięki któremu, po jego odczytaniu za pomocą smartfonu, zostaje wygenerowana wizytówka cyfrowa automatycznie dodawana do książki adresowej. ŚLAD CYFROWY WOK jest pierwszą instytucją świadomie rezygnującą z obecności w mediach społecznościowych – stawia na bezpośredni kontakt z ludźmi. Dzięki temu została zminimalizowana ilość materiałów cyfrowych, których ślad węglowy jest również znaczący. Na potrzeby promocji i komunikacji wykonałam zestaw fotografii do wykorzystywania na stronie internetowej czy w mailingu. Artykuł: „Identyfikacja wizualna, która działa” Agnieszka Tiutiunik, menadżerka projektów, strateżka komunikacji WOK https://wok.art.pl/dzialania/procesy-artystyczne-i-badawcze/identyfikacja-wizualna-ktora-dziala/

#Proj. przyjazne środowisku 

MKiDN
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.