WARSZAWA W BUDOWIE 15: „Zimno już było”
nazwa / tytuł projektu
WARSZAWA W BUDOWIE 15: „Zimno już było”
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2022-2023
opis
Projekt:
Identyfikacja wizualna 15. edycji festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE 15: „Zimno już było”. Prace graficzne objęły stworzenie pełnej gamy materiałów promocyjnych na nośniki cyfrowe i analogowe, w tym plakat, broszura, pocztówki, wlepki i miejskie formy outdoorowe (słupy, city-lighty, wyświetlacze w metrze Świętokrzyska, etc).
Festiwal:
Festiwal WARSZAWA W BUDOWIE powstał w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie w 2009 roku. Podejmuje szeroko rozumiane zagadnienia projektowania: od wzornictwa przemysłowego, grafiki użytkowej przez architekturę i urbanistykę po projektowanie społeczne. Tegoroczna odsłona festiwalu jest pierwszą organizowaną przez Muzeum Warszawy, które dotychczas współpracowało z Muzeum Sztuki Nowoczesnej przy realizacji poprzednich edycji. Od tego roku WARSZAWA W BUDOWIE będzie realizowana naprzemiennie przez obie instytucje.
15. edycja festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE nosi tytuł „Zimno już było” i przygląda się rozwojowi warszawskiej świadomości temperatury oraz naszej dotychczasowej relacji ze Słońcem – od fascynacji jego właściwościami leczniczymi po strach przed dziurą ozonową i kryzysem klimatycznym.
Wyzwanie:
Głównym wyzwaniem projektowym było stworzenie mocnego języka wizualnego klarownie sygnalizującego tematykę festiwalu i łączącego poniższe cele komunikacyjne:
1. Utrzymanie rozpoznawalnego charakteru graficznego festiwalu, wypracowanego w toku poprzednich edycji;
2. Zasygnalizowanie nowego organizatora i nowej formuły imprezy poprzez dodanie akcentów wizerunkowych Muzeum Warszawy;
3. Nawiązanie w projekcie identyfikacji wizualnej do projektu wystawy głównej festiwalu prezentowanej w Muzeum Woli, oddziale Muzeum Warszawy (dodatkowym wyzwaniem, charakterystycznym dla trybu pracy instytucji publicznej, był fakt, że ostateczny projekt wystawy nie był znany z wyprzedzeniem pozwalającym na komfortowe rozplanowanie prac graficznych ;)
Rozwiązanie:
Identyfikacja wizualna 15. edycji Festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE: „Zimno już było” nawiązuje do tematyki wzrostu temperatur w mieście poprzez wykorzystanie symbolu grzałki, wyschniętej, spękanej ziemi i uproszczonego obrysu granic Warszawy. Kolorystyka, czyli granat (główny kolor identyfikacji wizualnej Muzeum Warszawy), pomarańcz i gradient powstały z połączenia tych kolorów, nawiązuje do akcentów kolorystycznych zastosowanych w projekcie wystawy głównej festiwalu i stoi w wyraźnej opozycji do dotychczasowej, czarno-białej identyfikacji festiwalu. Dominującym krojem pisma jest Warsaw, stworzony dla Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie — stosowany w materiałach promocyjnych festiwalu od początku jego istnienia i będący najbardziej charakterystycznym elementem jego identyfikacji wizualnej. Krojem uzupełniającym jest God Headline Pro, font o neutralnym charakterze, używany w komunikacji wizualnej Muzeum Warszawy. W ten sposób udało się uzyskać język wizualny łączący wymienione wcześniej założenia i cele komunikacyjne, bez szkody dla ciągłości wizerunku festiwalu.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.