Teatr od pierwszego wejrzenia
nazwa / tytuł projektu
Teatr od pierwszego wejrzenia
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2022-2023
opis
Komunikacja wizualna projektu „Teatr od pierwszego wejrzenia” zrealizowana dla Nowego Teatru w Warszawie. Ideą tego przedsięwzięcia była aktywizacja osób starszych (seniorów 60+) poprzez spotkania międzypokoleniowe organizowane w teatrze. Po projekcie pilotażowym, w oparciu o doświadczenia uczestników, powstał „Przewodnik po innowacji” – publikacja podsumowująca warszataty. Głównym założeniem projektowym było sformułowanie przystępnego swą formą dla seniorów, a jednocześnie atrakcyjnego i spójnego z nowoczesnym wizerunkiem Nowego Teatru komunikatu wizualnego. Wszystkie materiały zaprojektowane do komunikacji miały odznaczać się przejrzystością przekazu. Mocny wizualnie znak w kształcie litery T symbolizujący słowo Teatr jest dobrze widoczny z dużej odległości. Stanowi on przestrzeń dla typografii i określa jej kompozycję. Zastosowanie kroju pisma Neue Haas Grotesk jako jedynego użytego w komunikacji – miało na celu podkreślenie racjonalnych założeń projektowych. Przejrzysty skład tekstu odznacza się czytelnością przy zachowaniu witalności i rytmu. Wibrujące zestawienie kolorystyczne – dwa kolory bezpośrednio nawiązujące do międzypokoleniowego charakteru projektu, oddziałują na siebie wzajemnie. Pattern stworzony z kropek ma za zadanie ożywić przestrzeń tła oraz wzmocnić optycznie formę litery T. Punktem wyjściowym był projekt plakatu promującego wydarzenie. W oparciu o jego parametry (grid modułowy, relacje typograficzne) zostały zaprojektowane pozostałe elementy komunikacji takie jak ulotka, karta kandydata, karta wyboru dla uczestników oraz w późniejszym okresie przewodnik jako podsumowanie całego projektu.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.