Rise and Fall of the Middlemen (wyróżnienie)
nazwa / tytuł projektu
Rise and Fall of the Middlemen
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2022-2023
opis
Książka "Rise and Fall of the Middleman" jest moją 16-tą autorską publikacją. W powyższej publikacji odpowiadam zarówno za tekst, jak i za projekt graficzny, ilustracje oraz projekt fontu (RUBIN SANS, który to font wynika z mojej codziennej praktyki artystycznej). Można powiedzieć, że w tej książce zawierają się wszystkie aspekty tego, co robię jako artysta i jako projektant książek. Książka rozwija idee, które stoją u podstaw jednej z moich ostatnich wystaw "Middleman" (10.03-28.05, MGLC Ljubljana). Poprzez szereg ilustracji oraz lustrzaność narracji i tekstu czytelnik zapoznaje się z historią wzlotu i upadku głównego bohater(ów) – tytułowego Middlemana. Całość treści została przygotowana specjalnie pod kątem książki i pod kątem możliwości fontu, proporcji stron, ilości wersów na stronie, szerokości łamu itd. Z kolei ilustracje istnieją tylko i wyłącznie w tej książce, i nie stanowią osobnych dzieł sztuki. Od strony formalnej obiekt składa się z trzech elementów: książki, modelu Middlemana wykonanego z kartonu i gotowego do własnoręcznego skręcenia oraz etui. Wyzwaniem produkcyjnym było przygotowanie modelu w taki sposób, aby zachować proporcje "ludzika" z książki, a jednocześnie wyjść z nim poza strony samej książki, umożliwiając czytelnikom zbudowanie własnego "pośrednika". Publikacja została wydrukowana w Polsce techniką offsetową (+ sitodruk) w nakładzie 500 egz. Wydawcą i dystrybutorem jest wydawnictwo NERO z Rzymu. Format: 23,4 x 31,4 cm il. stron: 160 papiery: - Munken Print White 1.5 115g - Munken Print White 1.8 115g - Fuego Matt Natural 285g (okładka) - Black Bowston 1mm (ludzik) - druk srebrnym sitodrukiem, wykrojnik - Gmund Heidi soft kraft 330g (etui) - druk offset (biała + Black)
wyróżnienie
komentarz jury
Honza Zamojski od lat na styku sztuki i dobrego designu. Napisany i zaprojektowany przez niego artbook to książka w której treść została dostosowana do projektu graficznego, a więc treść i forma idą razem harmonijnie pod rękę. Oryginalnie, we własnym stylu, lekko i z dystansem, cały czas świeżo.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.