Kotlina Natury – identyfikacja wizualna marki
nazwa / tytuł projektu
Kotlina Natury – identyfikacja wizualna marki
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2022-2023
opis
Jak działa identyfikacja wizualna w mediach marki:
www.instagram.com/kotlinanatury/
Kotlina Natury to polska firma rodzinna, farma położona w malowniczym otoczeniu – w sudeckiej dolinie na południu Polski.
Nowa identyfikacja wizualna firmy i zmiana opakowań miały kilka celi:
– zwiększenie widoczności i wyróżnienie produktów na półce sklepowej;
– rozróżnienie 4 kategorii produktów na półce sklepowej;
– stworzenie języka wizualnego wspierającego budowanie społeczności w mediach społecznościowych;.
Nowa identyfikacja wizualna zaprasza konsumentów na sudecką łąkę – to tu mieszkają kury Kotliny Natury. Odeszłyśmy od wizualnej i powszechnie wykorzystywanej przez kategorię produktową sielskości – postawiliśmy dla kontrastu na połączenie silnego wizualnie świata kolorów, wektorowej ilustracji z błogimi fotografiami natury oraz portretami kur.
Autorska ilustracja łąki wiedzie nas po 4 poziomach kotliny – poziomie ziaren i piasku, poziomie gęstych traw, poziomie wyższych pędów i ich mieszkańców, a na koniec poziomie wysokich łodyg, których czubki stykają się z widokiem górskich pejzaży. Poszczególne 4 części ilustracji przypisane zostało do każdej z 4 kategorii produktu (jaja ściółkowe, zielononóżki, wolny chów i jaja ekologiczne).
Znak KN ma w sobie lekkość, jest inspirowany kołysząca się łąka a w literę O wpisany został produkt marki – jajko.
Autorzy projektu:
Design & Art direction : Emilka Bojańczyk / Podpunkt
Ilustracja: Emilka Bojańczyk, Zuza Charkiewicz / Podpunkt
Fotografie produktów: Zuza Charkiewicz & Diana Makulska / Podpunkt
Fotografie natury i portrety kur: Kotlina Natury
Animacja: Wojtek Waydel / Superskrypt
Semi Custom font: Latinotype
Konsultacje typograficznego znaku: Latinotype
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.