Gozito (nagroda)
nazwa / tytuł projektu
Gozito
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2022-2023
opis
Gozito to siatki przeciw owadowe wstawiane do okien. To prosty i generyczny produkt jakich wiele na rynku brytyjskim. Naszym zadaniem było stworzenie wyrazistej marki z osobowością, która otworzy przestrzeń na wyróżnialną komunikację. Szukaliśmy brandingowego ujęcia, które pozwala wynieść generyczny produkt na inny emocjonalny level. Poza techniczny obszar po którym porusza się konkurencja. Przede wszystkim zaczęło się od nazwy: Gozito to skrót od “go mosquito!”, czyli odejdź komarze Geneza samej nazwy zainspirowała nas do rozwinięcia historii stojącej za marką. Czyli historii komarów, naszych brand antyheros, którym się zazwyczaj nie udaje wygrać z Gozito. Poznajcie całą paczkę ilustrowanych owadów, świetnie budujących osobowość marki i tonality komunikacji. Gozito to launch marki z niezbyt dużym budżetem więc ważne było zbudowanie identyfikacji w taki sposób by łatwo i spójnie wykorzystywało się ją w komunikacji marki, szczególnie w digitalu. Postawiliśmy na charakterystyczne ilustracje pozwalające na łatwą animację i możliwość zabawy w real time marketing. Agresywne kolory nie są przypadkowe. To kolory brytyjskiej “union flag” tyle że z lekkim twistem charakteryzującym markę Gozito. A co ważniejsze Gozito zdobyło serca organizacji Bug Life, chroniącej populację owadów w Wielkiej Brytanii i jest jej oficjalnym partnerem. Bo lepiej po prostu nie wpuszczać owadów do domu niż je wybijać. Nasz projekt zawiera sporo animowanych elementów - załączyłem je jako pliki ale na wrazie czego powyżej wrzucam link do dropboxa.
nagroda
komentarz jury
Projekt przełamuje popularną konwencję łączenia brandingu z ilustracją używając rysunków, które otwierają kanon estetyczny i wpuszczają do niego świeży powiew estetyczny. Doceniamy pracę nad trudnym produktem i adekwatność wybranych rozwiązań.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.