ANTY

nazwa / tytuł projektu

ANTY

autor / studio projektowe

Mamastudio

kategoria

Forma

edycja konkursu

2022-2023

opis

Antymateria to warszawski producent wysokiej jakości, stalowych, miejskich rowerów premium, obecny 10 lat na polskim rynku. Dzisiejszy klient rowerów premium, jest inny niż ten sprzed 10 lat. Częściej wybiera rower, którym może wyjechać poza miasto, do lasu. Antymateria odpowiada na ten trend szytymi na miarę produktami, z kategorii graveli i rowerów przełajowych. Jednak identyfikacja wizualna oraz język marki bazujące na MIEJSKOŚCI Antymaterii, nie wspierały wystarczająco nowych produktów. Nadszedł najwyższy czas, by zmienić strategię marki oraz branding Antymaterii. Rozmawialiśmy z klientami oraz heavy userami rowerów premium, przeanalizowaliśmy działania konkurencji w Polsce i na świecie, w końcu odtworzyliśmy ścieżkę zakupową. Antymateria jest kojarzona z możliwością kastomizacji produktu. To znakomicie rezonuje z coraz istotniejszym oczekiwaniem klientów, co do indywidualnego wyglądu i przeznaczenia rowerów. Nie miało to jednak odzwierciedlenia w brandingu i komunikacji marki. Logo, język, elementy graficzne na ścieżce zakupowej Antymaterii nie budowały doświadczenia rowerów premium tworzonych na indywidualne potrzeby swoich klientów. Rower premium jest jak droga biżuteria – projektowany pod konkretną osobę, robiony z jubilerską dokładnością i zachwycający swoim wyglądem. W nowej strategii marki, to osoba kupująca rower jest TWÓRCĄ. Ma wpływ na wygląd, cechy funkcjonalne i typ roweru jaki powstaje dla niej. Doświadczeni pracownicy Antymaterii niemalże kroją i szyją swoje rowery dla klientów. W wyniku tej wyjątkowej kreacji powstaje unikatowy i jedyny w swoim rodzaju rower. By nadać znaczenia zmianie jaka zachodzi w życiu marki, zdecydowaliśmy się na skrócenie słowa Antymateria, do pierwszego członu – ANTY. Nowa odsłona nazwy oprócz charakteru, zyskała również znaczenia, poprzez manifest podkreślający przekonania marki. Inspiracją do stworzenia identyfikacji ANTY, stała się kojarzona z marką precyzja działania oraz motyw drogi, którą możemy przemierzać dzięki jej produktom. Precyzja przełożona została na stabilny krój pisma, którym posługujemy się w nowej identyfikacji. Pierwsza litera nazwy marki w logotypie, dzięki swojej wyjątkowej formie oddaje charakter mobilności, ruchu. To odniesienie nawiązuje też do możliwości przemieszczania się na swoich zasadach, spersonalizowanym i współtworzonym z marką rowerem. Logotyp w wersji herbowej, nawiązuje do rzemieślniczego charakteru marki, który wpisany jest w DNA ANTY. Wszystkie rowery tworzone przez markę, są spersonalizowane i szyte na miarę. System logotypu, zaprojektowany jest w sposób, który pozwala na elastyczne stosowanie brandingu, w zależności od potrzeb komunikacyjnych. Komunikacja w social mediach wykorzystuje motyw
linii – drogi. Materiały reklamowe marki są budowane w oparciu o logotyp ANTY – stosowany jako główny element graficzny. Ważne - system marki musiał być łatwy w użyciu - gdyż klient musi sam poradzić sobie z implementacją i stosowaniem go na codzień. Dodatkowo: W zakres projektu nie wchodzi obecna strona internetowa - niestety czekamy na możliwość pracy nad nią ze względów budżetowych.

MKiDN
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.