28. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie
nazwa / tytuł projektu
28. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2022-2023
opis
Miedzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie to najstarsze tego typu wydarzenie na swiecie. Od poczatku istnienia komuniakcja każdej edycji jest oparta na sugestywnym znaku Woiciecha Zamecznika. W 28. edycji zostat wykorzystany motyw green screenu, jako współczesnego "carte blanche", stanowiacego symboliczne tło da prezentowanch prac konkursowych. Zmiana pokoleniowa w zespole organizujacym Biennale, jak i wsród odbiorców, wymusiła wypracowanie jezyka wizualnego, kóry zapewni, że Biennale nie będzie odbierane jako skansen projektowy, a jako współczesny, wiodący i przede wszystkim AKTUALNY przeglad projektowania graficznego. Projekt odpowiada na wyjćciową potrzebę za pomoca charaktervstycznego języka, wykorzystującego klisze proiektowe take jak systemowe fonty (times new roman) czy green screenowa zielen, kóre z reguły w procesie projektowym zostaja zastapione czyms innym, docelowym. Jednym z najważniejszych materiałow towarzyszących Biennale jest katalog, podsumowujący dwie wystawy – Główną i Tematyczną. Katalog poza fukcja dokumentacyjną pełni również fukcję artystycznej interpretacii 28. edycji, przełamujac nudne i powatrzalne układy typograficzne, które z reguły cechują takie publikacje. Całosc ma brutalistyczny i delikatnie prześmiewczy, luźny jezyk. Publikacja ma forme zielonej, ponad 500-stronnicowej "cegły". Prace prezentowane sa w swobodny sposób, nawiazujacy do tego jak pokazywane sa plakaty w swoim naturanym środowisku, czyli na ulicy. Okładka uszlachetniona zostata lakierem UV a brzegi sa barwione na zielono.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.