nominacje

28. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie

Ania Wieluńska

Miedzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie to najstarsze tego typu wydarzenie na swiecie. Od poczatku istnienia komuniakcja każdej edycji jest oparta na sugestywnym znaku Woiciecha Zamecznika. W 28. edycji zostat wykorzystany motyw green screenu, jako współczesnego "carte blanche", stanowiacego symboliczne tło da prezentowanch prac konkursowych. Zmiana pokoleniowa w zespole organizujacym Biennale, jak i wsród odbiorców, wymusiła wypracowanie jezyka wizualnego, kóry zapewni, że Biennale nie będzie odbierane jako skansen projektowy, a jako współczesny, wiodący i przede wszystkim AKTUALNY przeglad projektowania graficznego. Projekt odpowiada na wyjćciową potrzebę za pomoca charaktervstycznego języka, wykorzystującego klisze proiektowe take jak systemowe fonty (times new roman) czy green screenowa zielen, kóre z reguły w procesie projektowym zostaja zastapione czyms innym, docelowym. Jednym z najważniejszych materiałow towarzyszących Biennale jest katalog, podsumowujący dwie wystawy – Główną i Tematyczną. Katalog poza fukcja dokumentacyjną pełni również fukcję artystycznej interpretacii 28. edycji, przełamujac nudne i powatrzalne układy typograficzne, które z reguły cechują takie publikacje. Całosc ma brutalistyczny i delikatnie prześmiewczy, luźny jezyk. Publikacja ma forme zielonej, ponad 500-stronnicowej "cegły". Prace prezentowane sa w swobodny sposób, nawiazujacy do tego jak pokazywane sa plakaty w swoim naturanym środowisku, czyli na ulicy. Okładka uszlachetniona zostata lakierem UV a brzegi sa barwione na zielono.

#Forma 

3XA

Uniforma

Rebranding pracowni architektonicznej 3XA. Celem projektu było dostosowanie wizerunku do obecnej, mocnej pozycji firmy na rynku. 3XA charakteryzuje świetny design, styl premium ich realizacji i specjalizacja głównie w projektowaniu przestrzenii biurowych i publicznych. Ten ostatni czynnik wpłynął na mocny, twardy, ostry charakter identyfikacji wizualnej. Ważnym elementem, poza stroną internetową, były najlepszej jakości druki z użyciem customowych wykrojników i rozwiązań, niepowlekanych papierów i tłoczeń.

#Forma 

Amalgamation

Maria Zaleska

Duet Sowiński-Sikała stworzył materiał surowy, oparty na kluczowych elementach: rytmie i melodii. To właśnie te najstarsze elementy muzyki, które od wieków towarzyszą człowiekowi w jego wędrówce, stanowią fundament albumu “Amalgamation”. Amalgamation to proces łączenia elementów w jedną spójną całość. Inspirując się tą koncepcją, zaczęłam projektować z myślą o tym, jak sama typografia może oddać zarówno znaczenie, jak i dynamikę dźwięku. W moim projekcie, ważne było nie tylko to, co dzieje się w muzyce, ale również w przestrzeni, która ją otacza.

#Forma 

Annus Copernicanus 2023

Marta Gawin

Kalendarz Kopernikański na rok 2023. Projekt typograficzny + ilustarcje + skład Koncept: typografia podąża za fazami księżyca, ilustracje przedstawiają kluczowe motywy związane z Kopernikiem klient: Narodowe Centrum Kultury

#Forma 

ANTY

Mamastudio

Antymateria to warszawski producent wysokiej jakości, stalowych, miejskich rowerów premium, obecny 10 lat na polskim rynku. Dzisiejszy klient rowerów premium, jest inny niż ten sprzed 10 lat. Częściej wybiera rower, którym może wyjechać poza miasto, do lasu. Antymateria odpowiada na ten trend szytymi na miarę produktami, z kategorii graveli i rowerów przełajowych. Jednak identyfikacja wizualna oraz język marki bazujące na MIEJSKOŚCI Antymaterii, nie wspierały wystarczająco nowych produktów. Nadszedł najwyższy czas, by zmienić strategię marki oraz branding Antymaterii. Rozmawialiśmy z klientami oraz heavy userami rowerów premium, przeanalizowaliśmy działania konkurencji w Polsce i na świecie, w końcu odtworzyliśmy ścieżkę zakupową. Antymateria jest kojarzona z możliwością kastomizacji produktu. To znakomicie rezonuje z coraz istotniejszym oczekiwaniem klientów, co do indywidualnego wyglądu i przeznaczenia rowerów. Nie miało to jednak odzwierciedlenia w brandingu i komunikacji marki. Logo, język, elementy graficzne na ścieżce zakupowej Antymaterii nie budowały doświadczenia rowerów premium tworzonych na indywidualne potrzeby swoich klientów. Rower premium jest jak droga biżuteria – projektowany pod konkretną osobę, robiony z jubilerską dokładnością i zachwycający swoim wyglądem. W nowej strategii marki, to osoba kupująca rower jest TWÓRCĄ. Ma wpływ na wygląd, cechy funkcjonalne i typ roweru jaki powstaje dla niej. Doświadczeni pracownicy Antymaterii niemalże kroją i szyją swoje rowery dla klientów. W wyniku tej wyjątkowej kreacji powstaje unikatowy i jedyny w swoim rodzaju rower. By nadać znaczenia zmianie jaka zachodzi w życiu marki, zdecydowaliśmy się na skrócenie słowa Antymateria, do pierwszego członu – ANTY. Nowa odsłona nazwy oprócz charakteru, zyskała również znaczenia, poprzez manifest podkreślający przekonania marki. Inspiracją do stworzenia identyfikacji ANTY, stała się kojarzona z marką precyzja działania oraz motyw drogi, którą możemy przemierzać dzięki jej produktom. Precyzja przełożona została na stabilny krój pisma, którym posługujemy się w nowej identyfikacji. Pierwsza litera nazwy marki w logotypie, dzięki swojej wyjątkowej formie oddaje charakter mobilności, ruchu. To odniesienie nawiązuje też do możliwości przemieszczania się na swoich zasadach, spersonalizowanym i współtworzonym z marką rowerem. Logotyp w wersji herbowej, nawiązuje do rzemieślniczego charakteru marki, który wpisany jest w DNA ANTY. Wszystkie rowery tworzone przez markę, są spersonalizowane i szyte na miarę. System logotypu, zaprojektowany jest w sposób, który pozwala na elastyczne stosowanie brandingu, w zależności od potrzeb komunikacyjnych. Komunikacja w social mediach wykorzystuje motyw
linii – drogi. Materiały reklamowe marki są budowane w oparciu o logotyp ANTY – stosowany jako główny element graficzny. Ważne - system marki musiał być łatwy w użyciu - gdyż klient musi sam poradzić sobie z implementacją i stosowaniem go na codzień. Dodatkowo: W zakres projektu nie wchodzi obecna strona internetowa - niestety czekamy na możliwość pracy nad nią ze względów budżetowych.

#Forma 

Archiwum Pełne Pamięci – wystawa i interaktywna instalacja

Superskrypt

Archiwum Pełne Pamięci – wystawa i interaktywna instalacja Archiwum Pełne Pamięci to projekt, który zachęca do wydobycia z domowych zbiorów materiałów ukazujących zarówno zapomniane czy nieznane historie rodzinne, jak i dokumenty istotne dla dziejów Polski. Przekazane do Archiwum rodzinne pamiątki zostaną zabezpieczone i opracowane przez naukowców, a te najciekawsze są prezentowane w formie artykułów, wystaw, podcastów. Wystawa zrealizowana w lutym 2023 miała na celu pokazać odbiorcom, głównie dzieciom i młodzieży, jak z pozornie nudno wyglądających dokumentów, można wydobyć ciekawe i narracyjne historie. W celu promowania Archiwum Pełnego Pamięci i zwiększania ilości zgłoszeń rodzinnych pamiątek stworzyliśmy mobilną wystawę (całość mieści się w niedużym busie, może podróżować po szkołach i innych miejscach w których znajdują się odbiorcy projektu).Bryła wystawy przypomina domowy korytarzyk, w którym stoi komoda. W jej szufladach i zakamarkach znajdują się rodzinne pamiątki. Jednym z najważniejszych elementów wystawy jest działanie interaktywne wykorzystujące animację i czytniki NFC. INTERALKTYWNA INSTALACJA W jednej z szufladek na tabliczkach ze sklejki znajdują się reprodukcje dokumentów – dyplom, wiersz, dowód osobisty. Ich przełożenie na blat mebla powoduje, że historia bohatera, do którego należał dokument ożywa – na ścianie wyświetlała się animacja z fotografii odsłaniająca fragmenty historii. By doświadczenie wchodzenia w historię bohatera było jeszcze ciekawsze i głębsze, zwiedzającego otula fala dźwięku, płynąca z kurtyny umieszczonej nad nim. PROJEKT W warstwie wizualnej wystawa jest prosta i nowoczesna – chcemy pokazać odbiorcom, że historia to barwna opowieść a nie przykurzone i archaicznie wyglądające motywy. ZAKRES: – strategia komunikacji, koncepcja i architektura mebla – realizacja mebla i multimediów – realizacja druków towarzyszących w szufladach wystawy (koncepcja, treści, skład, produkcja) – instalacje (NFC, animacje, narracje, dźwięk) Autorzy: Koncepcja mebla / projekt i opracowanie treści: Emilka Bojańczyk, Diana Makulska / Podpunkt Produkcja mebla: Tryktrak Projekt multimediów: Emilka Bojańczyk / Podpunkt Realizacja multimediów: Wojciech Waydel, Maciej Turczyniak, Volha Darashkevich Klient: Instytut Pamięci Narodowej

#Forma 

Blue Note

workshop91

Blue Note to jeden z najstarszych, polskich klubów jazzowych. Miejsce cieszy się wyjątkowo reputacją od ponad 25 lat, będąc jednym z kluczowych punktów na mapie Polski dla melomanów. Po 25 latach istnienia, klub Blue Note postanowił odświeżyć swój wizerunek, zarówno w kwestii wystroju wnętrza, jak również identyfikacji. Największym wyzwaniem, które wspólnie napotkaliśmy było uhonorowanie tradycji miejsca, z jednoczesnym wdrożeniem nowych i świeżych rozwiązań wizualnych. Naszym zadaniem było zaprojektowanie ewolucji, a nie rewolucji. Dzięki temu stali bywalcy czuliby się dalej na miejscu, a potencjalni nowi odbiorcy mogliby zainteresować się ”nowym” miejscem. Nasz klient również był niezwykle przywiązany do starego znaku, dlatego kluczowe było maksymalne wyczucie z naszej strony, aby nowe logo było naturalnym następcą starego. Na pierwszy ogień oczywiście zabraliśmy się za znak oraz key visual. Z jednej strony wybieraliśmy elementy ze starego logo, które moglibyśmy przetworzyć w nowy sposób. Z drugiej strony, wsłuchaliśmy się również w opowieści naszego klienta, który podkreślał, że stali bywalcy bardzo często mówią o klubie w skrócie, nazywając go po prostu BLUE. Uporządkowanie i nadanie nowoczesności nowej identyfikacji było dla nas kluczowe, gdyż Blue Note Jazz Club ma być początkiem marki parasolowej. Pracę nad nowym znakiem rozpoczęliśmy od porządków. Zrezygnowaliśmy z pięciolinii, ale zachowaliśmy nutę (w niezbyt dosłownej formie). Następnym elementem układanki były decyzje dotyczące typografii. Zdecydowaliśmy się na użycie pisanki tylko w słowie BLUE, co jednocześnie łączy nas z oryginalnym znakiem, ale też nie nadaje zbyt infantylnego charakteru. Nuta okazała niezwykle wdzięcznym i plastycznym elementem, który stał sie melodią przewodnią dla całego key visualu. W zależności od potrzeby czy użytku może być kształtem, abstrakcyjnym wzorem czy wzmocnieniem danego przekazu. Wybrana typografia (New Spirit) odnosi się do retro inspiracji, ale jest zabalansowana prostym, bezszeryfowym krojem (New Reason) tego samego projektanta, Miles’a Newlyn’a. Staraliśmy się jednocześnie nawiązać do kultowego wydawnictwa Blue Note Records i początków jazzu, ale dzięki oszczędnym i przemyślanym zabiegom stylistycznym zachować w całej identyfikacji dużo oddechu i świeżości. Jeżeli chodzi o kolorystykę, to oczywiście dominuje w niej niebieski, dopełniony beżem i głębokim granatem. Tu również niezwykle ważna była transformacja tego przekazu w coś brzmiącego nowocześnie, ale równocześnie znajomo. Wybrany przez nas odcień przypomina kobal, dzięki czemu nie jest chłodny, lecz wibrujący, przez co jest łatwy do zauważenia oraz skojarzenia z klubem.

#Forma 

DeFiMono

Uniforma

DeFi Mono (DFM) to koncepcja aplikacji platformowej w kategorii kryptowalut, której celem jest pomoc użytkownikom w maksymalnym wykorzystaniu ich kryptokapitału: zarówno w zabezpieczeniu swoich aktywów, jak i zarobieniu większej ilości pieniędzy. Decyzje projektowe są reakcją na mroczną, tajemniczą, związaną ze stylistyką kosmosu stylistyką kojarzoną ze światem kryptowalut, co mocno wyszło w trakcie analizy rynku i konkurencji. Chcieliśmy pokazać przyjazną, kojarzoną z lekkością i wolnością stylistykę i warstwę zdjęciową. Abstrakcyjne ilustracje i animacje 3D opowiadają o modułowości twojego portfela inwestycyjnego, który pracuje, dostosowuje się i możesz go cały czas modyfikować. Zakres prac: Strategia Tone of voice Copywriting Identyfikacja wizualna Brand guidelines Web design

#Forma 

Design Practice

Uniforma

Design Practice to platforma edukacji projektowej oferująca kursy z zakresu UX/UI, projektowania stron internetowych i produktów, odpowiadające potrzebom współczesnego rynku w oparciu o doświadczenie ekspertów branżowych. Ich innowacyjne podejście – oparte na bezpośredniej i przyjaznej dla użytkownika komunikacji, zbudowało nie tylko platformę, ale także zaangażowaną i inspirującą społeczność. Wszystko to musiało znaleźć odzwierciedlenie w identyfikacji. Naszą rolą było zdefiniowanie marki jako fajnej, odważnej i wyłamującej się ze standardów akademickich. Networking jest tutaj kluczowy – łączy ludzi i pomaga im w rozwoju kariery zawodowej.

#Forma 

Dziennik filozoficzny

Mimi Wasilewska

"Dziennik filozoficzny" rumuńskiego filozofa Constantina Noiki to zbiór przemyśleń na temat szkoły: tego, w jaki sposób powinna funkcjonować, i czego uczyć. Z tego względu książka przyjęła formę zeszytu -- ma format zbliżony do A5 oraz zaokrąglone rogi. Na okładce znalazły się dwie ścieżki, przedstawiające sposób poszukiwania wiedzy: jedna prosta, druga układa się w znak zapytania. We wnętrzu książki zastosowano stosunkowo duży stopień pisma, odpowiadający szkolnym podręcznikom. Jednocześnie ustawiono nietypowy szeroki margines wewnętrzny. Jet to miejsce nie tylko na paginę, lecz także na notatki czytelnika. To zeszyt, po którym można pisać i dodawać własne uwagi do jego czystej formy. Jakość wydania kryje się również w papierach wybranych do tej publikacji: Masterblank na okładce oraz Libra w środku. Publikacja w całości została zaprojektowana przeze mnie.

#Forma 

Grafika zwycięzcy

Gozito

Mamastudio

Gozito to siatki przeciw owadowe wstawiane do okien. To prosty i generyczny produkt jakich wiele na rynku brytyjskim. Naszym zadaniem było stworzenie wyrazistej marki z osobowością, która otworzy przestrzeń na wyróżnialną komunikację. Szukaliśmy brandingowego ujęcia, które pozwala wynieść generyczny produkt na inny emocjonalny level. Poza techniczny obszar po którym porusza się konkurencja. Przede wszystkim zaczęło się od nazwy: Gozito to skrót od “go mosquito!”, czyli odejdź komarze Geneza samej nazwy zainspirowała nas do rozwinięcia historii stojącej za marką. Czyli historii komarów, naszych brand antyheros, którym się zazwyczaj nie udaje wygrać z Gozito. Poznajcie całą paczkę ilustrowanych owadów, świetnie budujących osobowość marki i tonality komunikacji. Gozito to launch marki z niezbyt dużym budżetem więc ważne było zbudowanie identyfikacji w taki sposób by łatwo i spójnie wykorzystywało się ją w komunikacji marki, szczególnie w digitalu. Postawiliśmy na charakterystyczne ilustracje pozwalające na łatwą animację i możliwość zabawy w real time marketing. Agresywne kolory nie są przypadkowe. To kolory brytyjskiej “union flag” tyle że z lekkim twistem charakteryzującym markę Gozito. A co ważniejsze Gozito zdobyło serca organizacji Bug Life, chroniącej populację owadów w Wielkiej Brytanii i jest jej oficjalnym partnerem. Bo lepiej po prostu nie wpuszczać owadów do domu niż je wybijać. Nasz projekt zawiera sporo animowanych elementów - załączyłem je jako pliki ale na wrazie czego powyżej wrzucam link do dropboxa.

#Forma 

Grzegorz Marszałek „Uwielbiam przypadek i go wykorzystuję. Plakaty, grafiki, ilustracje i inne bazgroły”

Yo Studio Marcin Markowski

Grzegorz Marszałek „Uwielbiam przypadek i go wykorzystuję. Plakaty, grafiki, ilustracje i inne bazgroły” to jedyna istniejąca dwujęzyczna publikacja w której zebrany i opisany został cały dorobek jednego z najważniejszych polskich grafików. Ten 904. stronicowy album, to zbór tekstów krytycznych, wywiadu oraz prezentacja twórczości artysty. W prostej formie wydawniczej –gdzie rozwiązania projektowe nawiązują dialog z pracami Marszałka – to prace artysty są głównym graczem. Co interesujące, każda z okładek jest osobną oryginalną grafiką, którą w procesie produkcji Artysta pochlapał tworząc kolejne oryginalne dzieło.

#Forma 

Kotlina Natury – identyfikacja wizualna marki

Podpunkt

Jak działa identyfikacja wizualna w mediach marki: www.instagram.com/kotlinanatury/ Kotlina Natury to polska firma rodzinna, farma położona w malowniczym otoczeniu – w sudeckiej dolinie na południu Polski. Nowa identyfikacja wizualna firmy i zmiana opakowań miały kilka celi: – zwiększenie widoczności i wyróżnienie produktów na półce sklepowej; – rozróżnienie 4 kategorii produktów na półce sklepowej; – stworzenie języka wizualnego wspierającego budowanie społeczności w mediach społecznościowych;. Nowa identyfikacja wizualna zaprasza konsumentów na sudecką łąkę – to tu mieszkają kury Kotliny Natury. Odeszłyśmy od wizualnej i powszechnie wykorzystywanej przez kategorię produktową sielskości – postawiliśmy dla kontrastu na połączenie silnego wizualnie świata kolorów, wektorowej ilustracji z błogimi fotografiami natury oraz portretami kur. Autorska ilustracja łąki wiedzie nas po 4 poziomach kotliny – poziomie ziaren i piasku, poziomie gęstych traw, poziomie wyższych pędów i ich mieszkańców, a na koniec poziomie wysokich łodyg, których czubki stykają się z widokiem górskich pejzaży. Poszczególne 4 części ilustracji przypisane zostało do każdej z 4 kategorii produktu (jaja ściółkowe, zielononóżki, wolny chów i jaja ekologiczne). Znak KN ma w sobie lekkość, jest inspirowany kołysząca się łąka a w literę O wpisany został produkt marki – jajko. Autorzy projektu: Design & Art direction : Emilka Bojańczyk / Podpunkt Ilustracja: Emilka Bojańczyk, Zuza Charkiewicz / Podpunkt Fotografie produktów: Zuza Charkiewicz & Diana Makulska / Podpunkt Fotografie natury i portrety kur: Kotlina Natury Animacja: Wojtek Waydel / Superskrypt Semi Custom font: Latinotype Konsultacje typograficznego znaku: Latinotype

#Forma 

KURZ / DUST / ПЫЛЬ

dobosz.studio

Projekt książki fotograficznej "Kurz" Mariusza Foreckiego Książka ukazuje się zaledwie kilka miesięcy po ataku Rosji na Ukrainę, który zamienił się w regularną wojnę ze wszystkimi jej okrutnymi elementami: chaotycznym, brutalnym bombardowaniem miast, używaniem zakazanej broni, torturowaniem i zabijaniem cywilów, gwałtami, grabieżą i największym kryzysem uchodźczym od zakończenia II wojny światowej w 1945 roku. Autor zebrał fotografie z wielu podróży po byłym Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich – w końcowym stadium jego istnienia i w czasie kształtowania się nowego ładu społeczno-politycznego. Obserwował narodziny nowych państw, walkę o tożsamość, powroty wysiedlonych narodów i wyjazdy w poszukiwaniu lepszego życia. Nie zdawał sobie sprawy, że jest świadkiem wydarzeń, które okazały się symbolami rozpadu państwa, zbudowanego na tyranii i niewyobrażalnym cierpieniu ludzi. Z kurzu, powstałego po tym upadku, wyłonił się obraz nowego imperium, które za pomocą brutalnej propagandy i nowoczesnej socjotechniki, przekształciło się w imperium zła, zagrażające światu opartemu na ideach humanizmu i prawie człowieka do wolności i szczęścia. Powstał album fotograficzny, będący podsumowaniem wielu lat obserwacji przemian społecznych. 12 rozdziałów, 356 stron przejmującej i wnikliwej opowieści. Ostatni rozdział ("Wojna") książki powstał nieoczekiwanie, gdy Rosja napadła na Ukrainę i do Polska otworzyła granice dla uchodźców. Historia napisała zakończenie. Twarda oprawa, fotografie przygotowane w technologii tritone, indeks fotografii, trzy wersje językowe, dwa rodzaje papieru, druk offsetowy, tłoczenie na okładce. 34 lata fotografowania zebrane w jednej publikacji. Historia żywa. Poruszająca. Jak z kurzu, powstałego po upadku ZSRR, wyłoniło się nowe imperium zła zagrażające ideom humanizmu i prawom człowieka? Zarówno album jak i wystawa fotograficzna podróżuje po całej Polsce i Europie. Wpisuję się w aktualny dyskurs turbulencji geopolitycznych. Książka została doceniona na Grand Press Photo (Photo Book of the Year), Fotofestiwalu w Łodzi (wyróżnienie), Fotofestiwal w Arles (Francja), 32 Miesiącu Fotografii w Bratysławie (1 nagroda). TEAM: Mariusz Forecki: fotografie i koncepcja publikacji Andrzej Dobosz: projekt graficzny Dariusz Nowak: skład, łamanie, przygotowanie fotografii Iwona Torbicka: redakcja i korekta Konrad Baranowski: tłumaczenie wersji angielskiej Julia Forecka: tłumaczenie wersji angielskiej Weronika Jeleńska: tłumaczenie wersji rosyjskiej Piotr Oleksy: autor tekstu Adrian Wykrota: autor tekstu

#Forma 

Grafika zwycięzcy

Listy minotaura do zakażonych

Joanna Tyborowska

Forma książka nawiązuje do wyjętego z hipertekstowej magmy sześciennego piksela, kryjącego splątane perypetie bohaterów niczym puszka pandory. Ożywione dedykowaną aplikacją AR (augmented reality) okładka i ilustracje oraz teksty, wchodzą ze sobą w oczywiste, wątpliwe, a niekiedy absurdalne alianse. Każdy list z osobna (w sumie 246) choć ponumerowany, wymyka się kategorycznemu uszeregowaniu w nurcie narracji. Można po kolei lub skacząc między przypadkowymi stronami, czytać listy, oglądać ilustracje i odsłaniać nowe warstwy. Całość miesza się i układa w opowieść o świecie globalnego labiryntu. W słowach Andrzeja Bednarczyka – autora tekstu – „W moim świecie labirynt, jak globalna pajęczyna, pokrywa całą przestrzeń i nie istnieje już nic poza nim, nie ma więc wejścia ani wyjścia. Wszyscy się w nim rodzimy i każdy umrze w jednym z zatęchłych zaułków.” Projekt obejmował: opracowanie koncepcji i formy książki, skład i przygotowanie do druku, projekt aplikacji AR, projekt filtrów Spark Studio, branding projektu, projekt audiobooka, przygotowanie elementów promocyjnych i wystawienniczych. Zespół projektu: Koncepcja książki: Andrzej Bednarczyk, Joanna Tyborowska Teksty, ilustracje: Andrzej Bednarczyk Projekt layoutu, skład: Joanna Tyborowska Aplikacja augumented reality „Listy Minotaura”: Grzegorz Kwiek, Adam Janiga Audiobook: Lektor: Antoni Sałaj, Realizacja dźwięku: Jacek Feliks, Mastering: Purple Lagoon Filter okładki książki i audiobooka: Grzegorz Kwiek, Adam Janiga, Animacje promocyjne: Adam Janiga, Muzyka: Tomasz Wolf Wydawcy: Wydawnictwo Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, Galeria Sztuki im. Jana Tarasina w Kaliszu Publikacja została dofinansowana z dotacji Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

#Forma 

Grafika zwycięzcy

MUZEUM NARODOWE W GDAŃSKU / rebranding (Projekt Roku)

TOFU Studio

Po wielu latach jedna z najwybitniejszych polskich instytucji kultury – Muzeum Narodowe w Gdańsku – postanowiła otworzyć zupełnie nowy rozdział w swojej historii i przeprowadzić całkowitą metamorfozę wizualną. Jako kreatywny zespół byliśmy bardzo podekscytowani, że możemy być częścią tej zmiany. Nasz cel był zarówno prosty, jak i bardzo ambitny: stworzenie odpowiedniej tożsamości marki, która jest wysoce elastyczna i odporna na stale zmieniające się trendy. Idea „okna na świat sztuki” jest głównym pomysłem zarówno na sam znak, jak również cały system identyfikacji wizualnej Muzeum Narodowego w Gdańsku. Chcieliśmy koncepcyjnie identyfikację sprowadzić jedynie do narzędzia pokazującego bogate muzealne zbiory. Identyfikacja w założeniu miała nie być nadrzędnym elementem, jednak będąc bardzo elastyczną i dającą się swobodnie formować dzięki dosłownie kilku wyrazistym elementom miała budować rozpoznawalny wizerunek zróżnicowanej ofertowo instytucji kultury. Znak w przypadku naszego rozwiązania jest jedynie dopełnieniem pełnej identyfikacji. W założeniu i od początku znak oraz jego pochodne są jedynie dyskretnymi narzędziami, które podkreślają bogactwo zbiorów muzeum oraz zapraszają widzów do różnorodnego i wielowymiarowego świata sztuki. Całość identyfikacji ma bardzo elastyczny charakter, który ma podkreślać również indywidualność każdej z ekspozycji stałych, oddziałów, czy też wystaw czasowych. Ważnym elementem całości jest także to, iż identyfikacja daje dużą autonomię twórcom pracującym przy kolejnych projektach firmowanych przez Muzeum Narodowe w Gdańsku. Wszystkie oddziały Muzeum zostały zunifikowane w taki sposób, iż wszystkie działają na rzecz rozpoznawalności głównego brandu, czyli marki MUZEUM NARODOWEGO w GDAŃSKU. Identyfikacja mimo swojej elastyczności buduje jeden rozpoznawalny wizerunek gdańskiego Muzeum Narodowego przy zachowaniu dużej różnorodności każdego z projektów firmowanych przez tę instytucję. Projekt otrzymał już BRĄZ na European Design Awards w kategorii MOTION LOGO oraz uzyskał tytuł FINALISTY w kategorii Zintegrowana Identyfikacja Wizualna. Otrzymał także GRAND PRIX w Paryżu na DNA Paris Design Awards, gdzie przyznano naszej identyfikacji również zaszczytny tytuł: GRAPHIC DESIGN OF THE YEAR.

#Idea  #Forma  #Impakt społeczny  #Proj. przyjazne środowisku  #Proj. dla inst. publicznych  #Świeża krew 

NENE HEROINE – MOVA

Hardziej Studio

MOVA to kolejny album trójmiejskiego zespołu jazzowego NENE HEROINE. Forma albumu współgra z eksperymentalnym podejściem do muzyki. Okłądka została wydrukowana metodą sitodruku na czerwonym, barionym w masie papierze.

#Forma 

OAcademy Music Conservatory

Podpunkt

Projekt opublikowany w mediach klienta w lipcu 2023. Prosimy o oglądanie prezentacji udostępnionej pod linkiem – elementem projektu jest ruch, a formularz nie pozawala przesłać animacji. OAcademy to akademia muzyczna, powołana przez The Orchestra of the Americas Group. Academia wykorzystuje technologię do łączenia młodych artystów, gdziekolwiek się znajdują, z wiodącymi wykładowcami na czele świata muzycznego. OAcademy dąży do stworzenia świata, w którym lokalizacja nie jest już przeszkodą w dostępie do edukacji na światowym poziomie. No barriers, just talent! Stworzyliśmy identyfikację wizualną marki, która głównie komunikuje się za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Zakres prac obejmował: znaki, ruch / animacje, kolorystyka, typografia, motywy graficzne, język mediów społecznościowych, bannery internetowe, motywy na stronę internetową. Ponieważ OAcademia zawiera kilka działów, w tym Orkiestrę, Fortepian, Dyrygenturę i Kompozycję, stworzyliśmy wyróżniki w postaci kolorystyki i ilustracji. Dzięki ilustracjom znaleźliśmy sposób, aby odróżnić i wyróżnić każdy dział, pozwalając im „grać” razem, jak i osobno. Autorzy: Design & Motion: Zuza Charkiewicz / Podpunkt Creative Direction: Emilka Bojańczyk / Podpunkt

#Forma 

On care. A journey into Relational Nature of Artists' Residencies

Barbara Kubska, Katarzyna Wolny-Grządziel

Projekt publikacji On care ewoluował wraz ze zmieniającymi się założeniami książki. Artykuły, które początkowo miały dotyczyć rzeczywistych rezydencji, w związku z wybuchem pandemii COVID, musiały odnosić się do podróży już odbytych, dopiero planowanych lub wyobrażonych. Na stronach tytułowych wyszczególnione zostały wszystkie miejsca wymienione w artykule, wraz z koordynatami, oraz data napisania artykułu. Towarzyszy im informacja o odległościach pomiędzy poszczególnymi destynacjami. Punktem wyjścia zawsze jest ostatnia miejscowość opisana we wcześniejszym rozdziale. Zabieg ten ma dać czytelnikowi poczucie podróżowania w czasie i przestrzeni. Mapa obrazująca wszystkie możliwe połączenia znajduje się na końcu książki. Publikacja On care została zaprojektowana tak, żeby zachęcić czytelnika do szkicowania i rozwijania pojawiających się na końcach rozdziałów "ćwiczeń”. Na końcu każdego rozdziału znajduje się proponowana przez redaktora interpretacja treści artykułu, którą czytelnik może dowolnie rozwinąć. Materiałem ilustracyjnym są skany przedmiotów potrzebnych w podróży, rozrzuconych po książce w formie zakładek, częściowo przesłaniających tekst. Oprócz nich wiodący motyw stanowi tumbleweed - pustynna roślina przemieszczająca się pod wpływem wiatru, której większe i mniejsze fragmenty “wsypane” są pomiędzy kolejne karty. Całość uzupełniają wektorowe rysunki interpretujące treść. Książka drukowana jest na papierze niepowlekanym trzema kolorami Pantone, imitującymi naturalny kolor tumbleweed. Zamiast tradycyjnej okładki blok owinięty jest obwolutą, którą można rozłożyć do plakatu, ilustrującego w sposób abstrakcyjny relacje między częściami książki. Dobrane materiały i forma ksiązki mają zachęcić czytelnika do dodawania własnych notatek i przemyśleń.

#Forma 

Piwo Palikota

Mamastudio

Piwo Palikota to produkt który pośrednio stworzyli sami internauci. Idea powstała w wyniku analizy wyszukiwań w Google. Często wpisywaną frazą było "piwo Palikota". Janusz Palikot wpadł więc na pomysł aby stworzyć produkt, który odpowie na to zapotrzebowanie. Naszym zadaniem było stworzenie oprawy graficznej, która wyróżni produkt na półce piw kraftowych. Naszym pomysłem było stworzenie takiej etykiety, która będzie zawierała aspekt ludzki w oprawie graficznej (w końcu to konsumenci sami nie jako stworzyli ten produkt). Stwierdziliśmy, że ręczny zapis nazwy nowego produktu wraz z innymi tekstami z front etykiety może to fajnie podkreślić. Dodatkowo chcieliśmy zrezygnować z wielu kolorów na rzecz jedynie koloru białego.

#Forma 

Poznań Poetów

Yo Studio Marcin Markowski

Graficzki i Graficy raczej nie stronią od tuszu, Poetki i Poeci chyba jednak wolą czysty atrament. Takie to dziwne pijaństwo. Poznański Festiwal Poetów to międzynarodowe wydarzenie prezentujące poezję. Identyfikacja wizualna miała być „niegrzeczna” i zrywać z utartym obrazem poezji i poetów. Motywem przewodnim jest postać przypominająca diabła z granatowym językiem z atramentu. Identyfikacja wizualna to innowacyjne podejście do wizualizacji poezji

#Forma 

Przewodnik Po Emocjach

Maria Zaleska

Zadaniem było zaprojektowanie okładki oraz ilustracji dla książki "Przewodnik Po Emocjach" napisanej przez Annę Cyklińską. Autorka oraz wydawnictwo chcieli dostać projekt nie nazbyt infantylny, ale przystępny. Projekt, który nie wyda się akademicki, zachęci do sięgnięcia po "Przewodnik", który ułatwi każdemu zrozumienie i nawigowanie swoich emocji oraz da narzędzia jak sobie z nimi radzić. Każda emocja opisana w przewodniku posiada swoją przewodnią ilustrację, często inspirowaną metaforami autorki oraz codziennymi zdarzeniami. Dzięki temu osoby sięgające po książkę mogą się z nią utożsamić oraz lepiej zrozumieć jej treść. Każda emocja składa się z określonej palety kolorów a emocje ze sobą powiązane również nawiązują do siebie kolorystycznie. Zabieg ten miał na celu pokazać, że żadna emocja nie jest "czarno-biała" i nie istnieje samoistnie.

#Forma 

Publikacja "O wyczekiwaniu"

Katarzyna Wojdyła

Publikacja „O wyczekiwaniu” prezentuje chwiejną kondycję współczesnego świata z perspektywy czwórki fotografów: Beaty Długosz, Marzeny Kolarz, Michała Łuczaka i Jakuba Pierzchały. Podstawę teoretyczną projektu stanowiły eseje Krzysztofa Siatki i Bartłomieja Dobroczyńskiego. Współpraca z twórcami reprezentującymi wyraziste i różnorodne podejścia zarówno do medium fotograficznego jak i do tematu zaważyła na formie publikacji. Całość publikacji składa się z pięciu odrębnych książek umieszczonych w tekturowym pudełku-etui. Cztery książki są dedykowane poszczególnym fotografom, piąta jest książką demokratyczną i zawiera dwa eseje teoretyczne. Celem projektu było stworzenie jednej spójnej publikacji przy równoczesnym ukazaniu różnorodnych postaw twórczych. Mimo dużego zróżnicowania materiału wyjściowego projekt utrzymany jest w rygorze i surowości, które nadają mu spójność wizualną. W skład publikacji „O wyczekiwaniu” wchodzą: 1. „Convulsio”, Beata Długosz Zamaskowani „pątnicy” wyznaczają zamknięty obieg bez wyjścia. Z misterów nie ma ucieczki: powtarzają się cyklicznie, podobnie jak kryzysy i zarazy. leporello, format po złożeniu 90x120 mm (rozłożone 1620x120 mm) środek: druk ploterowy na papierze Awagami Bambo110 g/m2; okładka: papier Glam Blush 290 g/m2, druk cyfrowy, hotstamping 2. „Pozostałości”, Marzena Kolarz Pozostawienie znaku równości między śmieciami a pozostałościami w sensie materialnym jak i symbolicznym i nie-fizycznym. Zbiór nielinearny i nieregularny do samodzielnej eksploracji. format 120x160 mm, liczba stron 76, druk offsetowy, papier środka Circle 80 g/m2, papier okładki SH Recycling Grass 350 g/m2, oprawa zeszytowa, publikacja do rozdzierania stron 3. „04-23-1-06-225-1-00”, Michał Łuczak Obrazy śmierci w kategoriach ludzkich są już od dawna przeceniane – najwyższa pora nadać rangę obrazom nie-ludzi. Fotografie powstały w Puszczy Karpackiej w grudniu 2020 i maju 2021. format 157x210 mm, liczba stron 44, druk offestowy, papier środka i okładki Circle 150 g/m2, oprawa zeszytowa 4. „Blackout”, Jakub Pierzchała Czternaście przystani czasu zarazy – dawniej symboli uprzemysłowienia, dziś konsulatów największych trucicieli – tworzy osobliwy cykl portretów peryferyjnego miasta w Europie. Przez sześć tygodni w trakcie pandemii opustoszałe miasto pogrąża się w ciemnościach na cztery godziny, paradoksalnie wyspami światła stają się stacje benzynowe. format 195 x 293 mm, liczba stron 28, druk offsetowy, papier środka Arctice Volume White 150 g/m2, papier okładki Arctice Volume White 250 g/m2, oprawa zeszytowa 5. „O wyczekiwaniu” Krzysztof Siatka, „Patagonia” Bartłomiej Dobroczynski eseje teoretyczne, książka demokratyczna, format 195x260 mm, liczba stron 52, druk offsetowy, papier środka i okładki Circle 80 g/m2, oprawa zeszytowa 6. Pudełko-etui, tektura 1,5 mm, sitodruk (czarny I biały), wymiar po złożeniu 210 x 310 x 30 mm (rozłożone 481 x 435 mm) Autorzy fotografii: Beata Długosz, Marzena Kolarz, Michał Łuczak, Jakub Pierzchała Autorzy tekstów: Bartłomiej Dobroczyński, Krzysztof Siatka Redakcja, korekty, przekład na angielski: Błażej Bauer Koncepcja, projekt graficzny, dtp: Katarzyna Wojdyła ISBN: 978-83-8084-868-9 Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Nakład: 300 szt Premiera 3 marca 2023 r. Publikacja towarzyszyła wystawie pod tym samym tytułem. Wystawa miała miejsce w Galerii Podbrzezie w Krakowie od 3.03 do 24.03.2023 r. Dodatkowe linki: Podgląd na poszczególne książki w publikacji: CONVULSIO: https://www.flipsnack.com/E86A7577C6F/convulsio-beata-d-ugosz-ukax2ylpma.html POZOSTAŁOŚCI: https://www.flipsnack.com/E86A7577C6F/pozosta-o-ci-marzena-kolarz.html 04-23-1-06-225-1-00: https://www.flipsnack.com/E86A7577C6F/04-23-1-06-225-a-00-micha-uczak.html BLACKOUT: https://www.flipsnack.com/E86A7577C6F/blackout-jakub-pierzcha-a.html ESEJE: https://www.flipsnack.com/E86A7577C6F/o-wyczekiwaniu-k-siatka-oraz-patagonia-b-dobroczynski.html GALERIA PODBRZEZIE: https://galeriapodbrzezie.up.krakow.pl/2023/03/25/o-wyczekiwaniu/ PROJEKT NA STRONIE AUTORKI: https://www.kwojdyla.pl/o-wyczekiwaniu/

#Forma 

Pulp Zin

Typophobia

PULP TO WCIĄGAJĄCY 80-STRONICOWY MAGAZYN ZRODZONY Z PASJONALNYCH UMYSŁÓW JEDNOSTEK GŁĘBOKO ZAKORZENIONYCH W DZIEDZINIE KULTURY I SZTUKI. TA NIEZALEŻNIE FINANSOWANA PUBLIKACJA SŁUŻY JAKO OTWARTE PŁÓTNO, ZAPRASZAJĄC TWÓRCÓW I WIZJONARÓW DO PODZIELENIA SIĘ SWOIMI PRZEMYŚLAMI, POMYSŁAMI I INSPIRACJĄ NA RÓŻNE TEMATY. NA STRONACH PULP CZYTELNICY ZNAJDĄ TYGLE PERSPEKTYW I WNIOSKÓW OSÓB ZWIĄZANYCH Z TĘTNIJĄCYM ŻYCIEM ŚWIATEM KULTURY I SZTUKI. STARANNIE DOBRANA TREŚĆ MAGAZYNU POKAZUJE ZBIOROWĄ MĄDROŚĆ AUTORÓW, KTÓRZY Z PASJĄ KORZYSTAJĄ Z WOLNOŚCI WYPOWIEDZI. TO SAMOFINANSOWANE PRZEDSIĘWZIĘCIE JEST ŚWIADECTWEM POŚREDNICTWA I ZAANGAŻOWANIA TYCH, KTÓRZY WIERZĄ W MOC WYRAŻENIA ARTYSTYCZNEGO. PULP PRZEKRACZA GRANICE I KONWENCJE, OFERUJĄC PLATFORMĘ DLA ZARÓWNO STOWARZYSZONYCH, JAK I WSCHODZĄCYCH GŁOSÓW. OD PROWOKUJĄCYCH DO MYŚLENIA ESEJÓW I WCIĄGAJĄCYCH WYWIADÓW PO SZTUKĘ WIZUALNĄ I PROZĘ. REDAKCJA: SZYMAN & KOXU OKŁADKA: ZGONOWICZ ARTYŚCI ZAPROSZENI DO N.O.01: MACIEJ POŁCZYŃSKI B. TRIP KOXU GALERIA V9 I OB1E5 KLUB 2020 MAURYCY RA JAY POP UNLIMITED SYLWIA DOMAŃSKA ZBIOK MOLD FOXLER CINCIO JACEK TYMOSZUK LUKS PREZ IKS MAGGY WORDS POLISH PIPE X-MAN KRIK FABRYK ZNAJOMYGRAFIK

#Forma 

Grafika nagrodzonego

Rise and Fall of the Middlemen

Honza Zamojski/RH.plus

Książka "Rise and Fall of the Middleman" jest moją 16-tą autorską publikacją. W powyższej publikacji odpowiadam zarówno za tekst, jak i za projekt graficzny, ilustracje oraz projekt fontu (RUBIN SANS, który to font wynika z mojej codziennej praktyki artystycznej). Można powiedzieć, że w tej książce zawierają się wszystkie aspekty tego, co robię jako artysta i jako projektant książek. Książka rozwija idee, które stoją u podstaw jednej z moich ostatnich wystaw "Middleman" (10.03-28.05, MGLC Ljubljana). Poprzez szereg ilustracji oraz lustrzaność narracji i tekstu czytelnik zapoznaje się z historią wzlotu i upadku głównego bohater(ów) – tytułowego Middlemana. Całość treści została przygotowana specjalnie pod kątem książki i pod kątem możliwości fontu, proporcji stron, ilości wersów na stronie, szerokości łamu itd. Z kolei ilustracje istnieją tylko i wyłącznie w tej książce, i nie stanowią osobnych dzieł sztuki. Od strony formalnej obiekt składa się z trzech elementów: książki, modelu Middlemana wykonanego z kartonu i gotowego do własnoręcznego skręcenia oraz etui. Wyzwaniem produkcyjnym było przygotowanie modelu w taki sposób, aby zachować proporcje "ludzika" z książki, a jednocześnie wyjść z nim poza strony samej książki, umożliwiając czytelnikom zbudowanie własnego "pośrednika". Publikacja została wydrukowana w Polsce techniką offsetową (+ sitodruk) w nakładzie 500 egz. Wydawcą i dystrybutorem jest wydawnictwo NERO z Rzymu. Format: 23,4 x 31,4 cm il. stron: 160 papiery: - Munken Print White 1.5 115g - Munken Print White 1.8 115g - Fuego Matt Natural 285g (okładka) - Black Bowston 1mm (ludzik) - druk srebrnym sitodrukiem, wykrojnik - Gmund Heidi soft kraft 330g (etui) - druk offset (biała + Black)

#Forma 

Silesia film kampania kin

muflon studio

Silesia Film to instytucja kultury działająca w województwie śląskim zajmująca się promocją kultury filmowej. Jako studio stanęliśmy przed wyzwaniem zaprojektowania spójnej identyfikacji wizualnej, która wypromuje wydarzenia organizowane przez kino: Światowid, Kosmos oraz Rialto. Inspiracją do powstania projektu był ekran, który został zwielokrotniony, tak by wciągnął odbiorcą w nieoczywistą podróż. Ruch ekranu zaprezentowany w projekcie plakatu jest płynny, gdy odnosi się do muzyki (Cykl: Kino dobrze nastrojone), eksperymentalny gdy mowa o filmach nieoczywistych (Cykl: Kino z Kosmosu) i skoncentrowany wokół kina, gdy mowa o skupieniu się na człowieku (Cykl: Człowiek na pierwszym planie). W ramach cyklu Człowiek na pierwszym planie, zwielokrotniona i zapętlona typografia ma podkreślać trudne do rozwikłania pytania, jakie w tej edycji zadali swoim widzom organizatorzy wydarzenia: Jak zrozumieć siebie i otaczającą rzeczywistość? Motywem przewodnim plakatu dla kolejnego cyklu: Kina z kosmosu, stał się zaprojektowany futurystyczny obiekt, którego nieregularne kształty odwołują się do potrzeby rozszerzenia formuły najważniejszych dokonań światowej kinematografii o konteksty popkulturowe i zupełnie nowe interpretacje ekranowej klasyki. Natomiast w ostatnim cyklu: Kino dobrze nastrojone, rozlewająca się na plakacie typografia nawiązuje do prezentowanych podczas tego wydarzenia przeplatających się ze sobą i pochodzących z różnych stron świata dźwięków, takich jak artystyczna awangarda czy klasyczny jazz. Art direction: muflon studio Design: muflon studio

#Forma 

Sny ze srebra

Barbara Kubska, Katarzyna Wolny-Grządziel

Sny ze srebra to wielowymiarowa publikacja przekrojowo ukazująca twórczość jednego z najwybitniejszych współczesnych fotografów polskich — Wojciecha Prażmowskiego. Album towarzyszył wystawie o tym samym tytule, zorganizowanej w 2022 roku w Pałacu Schoena Muzeum w Sosnowcu we współpracy z Instytucją Kultury Ars Cameralis oraz w ramach XXXI Festiwalu Ars Cameralis. Publikacja obejmuje około trzystu fotograficznych reprodukcji odzwierciedlających szerokie spektrum fotografii kreacyjnej autora, począwszy od 1968 roku aż do współczesności. W ponad czterystu stronicowej książce znalazły swoje miejsce najważniejsze cykle fotograficzne Prażmowskiego. Bliska współpraca artysty, kuratora oraz projektantki pozwoliła w pełni ukazać złożoność projektu. Projekt graficzny albumu obejmował różnorodne aspekty. Przekrojowy materiał fotograficzny wymagał nowego uporządkowania i starannego przygotowania do druku, niezbędna była również ścisła współpraca z autorem na każdym z etapów pracy. Motyw przewodni zawarty w tytule wymagał interpretacji zarówno poprzez formę publikacji, jak i warstwę introligatorską. Format publikacji nawiązuje do proporcji negatywów, a zamieszczony na przedniej i tylnej okładce wątek przelewania abstrakcyjnej, srebrnej figury zamkniętej w ramce odwołuje się do analogowych materiałów fotograficznych i światłoczułych związków srebra. Pozytyw i negatyw, symetria osiowa oraz koło zawarte w kwadracie mają przywoływać na myśl klasyczne wzorce sztuki. Imię i nazwisko autora stanowi dominantę kolorystyczną, natomiast zmodyfikowane proporcje liter i zastąpienie litery “o” okręgiem nawiązują do proporcji wytłoczonej srebrem figury. Praca ze zdjęciami wymagała indywidualnego podejścia do zestawów i stworzenia nowej interpretacji zdjęć. Chronologiczny porządek cykli, będący podstawowym kluczem narracji, wymagał utworzenia wizualnych połączeń między kolejnymi rozdziałami w celu zachowania spójności opowieści. W zależności do tematyki, cykle zdjęć umieszczane są w sposób dynamiczny lub statyczny, a wzorce kompozycyjne powtarzają się na przestrzeni całej książki, tworząc rytmiczną, angażującą odbiorcę narrację. Każda ze stron rozdziałowych uzupełniona jest o wizualizację układu zdjęć rozpoczynających rozdział. Teksty krytyczne i wspomnienia: kuratora wystawy Marka Zielińskiego, Katarzyny Wielechowskiej, Barbary Major, Mileny Rosiak towarzyszą analizowanym cyklom, a całość podsumowuje esej Marka Grygla opowiadający przekrojowo o podróżach Prażmowskiego, które które przyczyniły się do ukierunkowania ścieżki twórczej fotografa. Srebrna farba pojawiająca się w wielu projektowanych elementach spina całość albumu.

#Forma 

Sopot – kampania 200-lecia miasta

Podpunkt

Kampania promocyjna 200-lecia kurortu opiera się na drobiazgowo utkanej ilustracji. Przeplata ona opowieść o pięknym mieście, o pełnej ukojenia atmosferze, o różnorodnych atrakcjach, o morzu i wietrze. Mimo wielu detali, które prezentuje przewodni motyw graficzny, przekaz wizualny cechuje delikatność i duża spójność. Wszystkie elementy kampanii, zbudowane są z jednego kształtu – z ikony skrzydła mewy (mewa jest bohaterką herbu miasta). Na projekt składają się winieta / znak, motyw ilustracyjny, z którego detali można tworzyć różnorodne i spójne projekty, layouty promocyjne do druku i mediów cyfrowych oraz animacja. Projekt i ilustracje: Zuza Charkiewicz / Podpunkt Dyrekcja kreatywna: Emilka Bojańczyk / Podpunkt Animacja: Zuza Charkiewicz / Podpunkt Klient: Urząd Miasta Sopotu

#Forma 

Grafika zwycięzcy

TOFU STUDIO (Studio/Projektant Roku)

KIM JESTEŚMYJesteśmy wielokrotnie nagradzanym multidyscyplinarnym studiem specjalizującym się w brandingu i reklamie. Tworzymy całościowy wizerunek marki od strategii wizualnej, poprzez kreację graficzną i filmową, aż po finalną produkcję. Jesteśmy otwarci na niestandardowe rozwiązania, schodzimy z utartych szlaków. Wierzymy w projekty, które poruszają emocje, mają mocny pomysł i realizują swoje strategiczne cele.CO ROBIMY?POMYSŁaudyt marki | strategia marki | doradztwo w zakresie marki | creative direction | naming | copywriting PROJEKTbranding | art direction | ilustracje | opakowania | projekty stron internetowych | projektowanie systemów | projekty interaktywne RUCHprodukcje filmowe | animacje | explejnery | reklamy

#Idea  #Forma  #Impakt społeczny  #Proj. przyjazne środowisku  #Proj. dla inst. publicznych  #Świeża krew 

Władza algorytmów – opracowanie graficzne albumu muzycznego

Ada Zielińska

Zadaniem projektowym było stworzenie graficznego opracowania albumu muzycznego Petera Sextet – „Władza algorytmów". Założeniem było znalezienie wspólnego mianownika między światem fizycznym, reprezentowanym przez fizyczne wydanie albumu, a światem cyfrowym, czyli w tym przypadku platformę streamingową, na której artysta prezentuje swoje utwory. W projekcie ważne było zachowania minimalizmu w formie graficznej, dlatego front okładki pozostał wolny od treści. Niemniej jednak na froncie znajduje się kod QR jako główny element. Ważnym celem było również, aby okładka w naturalny sposób nawiązywała do tytułu albumu. Jednym z głównych wyzwań było osiągnięcie właściwej równowagi pomiędzy widocznością kodu QR a ogólnym wpływem na estetykę całości opracowania. Dzięki skanowaniu okładki, słuchacze mogą łatwo uzyskać dostęp do albumu lub wybranych utworów online.

#Forma 

Wręczycki

workshop91

Zostaliśmy poproszeni o stworzenie monografii jednego z absolwentów ASP w Gdańsku, Bogdana Wręczyckiego. Nasz Klient poprosił nas o eleganckie i ciekawe zaprezentowanie dorobku twórczego, jak i biografii malarza. Przy tym projekcie najważniejsze było dla nas należyte uhonorowanie życia człowieka, zarówno od strony zawodowej, jak i prywatnej. Bogdan Wręczycki zajmował się nie tylko malarstwem, ale również metaloplastyką, tworząc między innymi biżuterię. W latach 1970-1993 był również wykładowcą na wydziale malarstwa gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Naszą uwagę przykuła jego wielka miłość dla morza. Od rodziny twórcy dowiedzieliśmy się, że przez wiele lat żył i tworzył w domu w Sobieszewie. Inspirację morzem i falami widać w wielu jego pracach, a wśród wykorzystywanych przez niego materiałów często pojawiał się bursztyn. Jego pasja wykraczała również poza jego pracę i w wolnym czasie z przyjemnością składał modele statków.
 Na bazie ogromu materiałów, jak również prośby rodziny Wręczyckiego oparliśmy się w naszym projekcie na symbolach i inspiracjach marynistycznych. Wiele rozwiązań graficznych podyktowanych było strukturą treści wydawnictwa: zawiera ono teksty pisane przez rodzinę i bliskich malarza, specjalistów z zakresu sztuk plastycznych, część kalendarzową oraz oczywiście reprodukcje. Aby oddać hołd dorobkowi Bogdana Wręczyckiego, niezwykle zależało nam na stworzeniu pięknego wydawnictwa, które swoim projektem jeszcze bardziej podniesie wartość prac twórcy. Osiągnęliśmy ten efekt zarówno poprzez wysmakowanie zaprojektowane przekładki, jak również wybór wyjątkowych materiałów drukarskich. Monografia Wręczyckiego ma być nie tylko źródłem inspiracji artystycznych, ale również przepięknym obiektem. Pierwszą częścią realizacji naszego planu było wybranie odpowiednich środków graficznych, które nie przyćmią prac Wręczyckiego, a wręcz podkreślają ich charakter. Przez całe wydawnictwo przewijają się motywy graficzne zaczerpnięte z jego twórczości. Ekspresyjne, romantyczne pociągnięcia pędzla czy ślady ołówka stały się dodatkowym elementem ozdobnym monografii. Wydawnictwo zostało złożone krojem Swear, dwuelementową typografią w składzie dwułamowym. Kolorystyka zainspirowana pracami artysty znalazła świetne zastosowanie między innymi przy wyróżnieniu przypisów. Zwieńczeniem naszej pracy było wybranie środków drukarskich spójnych z projektem graficznym monografii. Odpowiedni papier niepowlekany (matowy w dotyku), uszlachetnienia w postaci między innymi hot stampingu, jak również etui i twarda oprawa nadały wydawnictwu elegancki, jak również malarski charakter.

#Forma 

MKiDN
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.