Sąd Ostateczny (SPOT, KALENDARZ)
nazwa / tytuł projektu
Sąd Ostateczny (SPOT, KALENDARZ)
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2018/2019
klient
Muzeum Narodowe w Gdańsku
opis
SPOT
W roku 2018 w ramach działań kontynuujących rozpoczętą rok wcześniej kampanię przygotowaliśmy spot promujący tryptyk Hansa Memlinga. Głównym celem działania było utrwalenie przyjętego języka komunikacji oraz rozszerzenie narzędzi promocji o formę filmową.
Pomysł na spot podobnie jak w przypadku przygotowanych wcześniej statycznych visuals został oparty na ekspozycji elementu kuli wziętej wprost z obrazu Memlinga, na której spoczywają stopy Chrystusa. Kula jest niemym symbolem absolutu, który zstąpił na ziemię i pojawia się w naszej codzienność.
KALENDARZ
Każda z kart kalendarza poświęcona jest ważnemu i konkretnemu wydarzeniu z historii tryptyku. Styczeń przedstawia postać fundatora. Luty związany jest z grabieżą obrazu przez korsarza Pawła Beneke. Całość kalendarza przybliża burzliwą historię tego dzieła, zaś ostatnie z kart poświęcone są czasom współczesnym i obecnemu miejscu ekspozycji w Gdańsku. Każdemu z wydarzeń została przypisana autorska ilustracja związana z faktem historycznym. Elementem przewodnim nadającym spójności całemu projektowi jest złota kula, symbolizująca tryptyk i nawiązująca bezpośrednio do promującej obraz wcześniej "Złotej Kampanii", która jest również elementem centralnym kalendarza. Dzięki wykrojnikowi jest także eksponowana na każdej z kart projektu. Aby nadać odpowiedni charakter publikacji wzbogaciliśmy ją produkcyjnie metalicznym kolorem PANTONE i folią hotstamping.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.