PEER TO PEER
nazwa / tytuł projektu
PEER TO PEER
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2018/2019
klient
Muzeum Sztuki w Łodzi
strona www
opis
Identyfikacja wystawy Peer to Peer* w Muzeum Sztuki w Łodzi.
Rendery 3d, animacje, projekty graficzne, layouty publikacji, komunikacja internetowa, reklamy prasowe oraz projekt fontu P2P stanowiący integralną częścią identyfikacji.
Wystawa poświęcona duetom i kolektywom artystycznym prezentowana w Muzeum Sztuki w Łodzi przywołuje na myśl działalność grupy a.r., której wkład w zbiory stanowi trzon instytucjonalnej tożsamości muzeum i podstawę jego kolekcji. Podobnie jak współczesne kolektywy, grupa a.r. w momencie swojego powstania zrzeszała młodych, w większości trzydziestokilkuletnich artystów.
Tytuł ekspozycji odnosi się do metody bezpośredniej komunikacji w sieci komputerowej, która zainspirowała nowe strategie ludzkiej interakcji, odmienne od scentralizowanych struktur społecznych. Infrastruktura peer-to-peer, zastępując pośrednika technologiami cyfrowymi, wykorzystywana jest dziś przez tzw. ekonomię współpracy w sektorze usług (np. Uber, BlaBlaCar i Airbnb) czy finansów (np. bitcoin). Zarówno artystyczne praktyki kolektywne, jak i infrastruktura peer-to-peer opierają się na samozarządzaniu i samoorganizacji, dzięki którym możliwe jest tworzenie alternatyw wobec struktur korporacyjnych i głównych nurtów polityki.
Artyści i artystki: BNNT, Foundland Collective, GCC, Calla Henkel & Max Pitegoff, Laboria Cuboniks, LaBeouf, Rönkkö & Turner, NON Worldwide, Pakui Hardware, Part-time Suite oraz Dom Mody Limanka
Kurator: Agnieszka Pindera
Projekty graficzne: NOVIKI
*Laureat konkursu na identyfikacje wystawy sztuki w konkursie Muzeum Widzialne 2019
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.