Ani słowa bez nas
nazwa / tytuł projektu
Ani słowa bez nas
autor / studio projektowe
kategoria
edycja konkursu
2018/2019
klient
Fundacja Malta
strona www
opis
Wspieraj system wielopartyjny i broń zasad demokratycznych wyborów. Póki możesz, głosuj w wyborach lokalnych i ogólnokrajowych. (O tyranii. Dwadzieścia lekcji z dwudziestego wieku, Timothy D. Snyder)
Po pierwsze i najważniejsze, nie bądź posłuszny z góry. (donGURALesko)
Projekt „Ani słowa bez nas” był częścią obchodów 30-lecia obrad Okrągłego Stołu i wolnych wyborów w Polsce w ramach Święta Wolności i Solidarności. Komunikacja kampanii została oparta na hasłach eseju amerykańskiego historyka Timothy’ego Snydera. Inspiracją graficzną były prace polskich artystów konceptualnych z lat 70. i 80., między innymi Leszka Przyjemskiego, oraz charakterystyczne dla kształtowania się po '89 roku demokracji w Polsce, kolory czarno-biało-czerwone (odnoszące się do barw Solidarności i ducha Gazety Wyborczej). Celem kampanii było aktywizowanie młodych ludzi do udziału w wyborach.
Akcji towarzyszyła debata, teledysk do utworu „20”, a finałem był koncert na placu Wolności wraz z premierą audiobooka.
W kampanii zostały wykorzystane nośniki wielkoformatowe, plakaty i wlepki.
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.