nominacje
„Odbicie – jestem jak ty, zapewne”
„Odbicie – jestem jak ty, zapewne” to ekspozycja skupiającą się na bohaterach Powstania. Narracja ekspozycji zadaje zwiedzającym pytania – Jak ja zachowałbym się w momencie próby? Czy stanąłbym do walki? Czy było warto?. Na ściankach i bannerach tworzących scenografię wystawy zwiedzający może przeczytać wypowiedzi Powstańców, którzy oceniają udział w powstaniu z dzisiejszej perspektywy. Punktem kulminacyjnym są dwa interaktywne lustra umieszczone w centralnej części ekspozycji. Zwiedzający widzi w nich swoje odbicie. W trakcie przeglądania w lustrze algorytm rozpoznający rysy twarzy poszukuje w bazach Muzeum historycznego “bliźniaka” – pozwala zwiedzającemu stanąć z nim twarzą w twarz, pozwala poznać jego imię i tragiczną historię. Lustro prowadzi ze zwiedzającym również dialog – zadaje mu pytania o to, jak zachowałby się w chwili próby. Czy tak, jak jego historyczne odbicie, podjąłby walkę i, być może, poświęcił życie. Przeglądając się w lustrze poznajemy losy obcego, choć niezmiernie podobnego do nas człowieka. Tak skonstruowany eksponat pozwala na bardzo osobisty kontakt ze zwiedzającym. Pozwala nie tylko zapoznać go z historycznymi faktami, ale też zmusza do refleksji. Dzięki Odbiciu historia przestaje wydawać się odległa. „Odbicie – jestem jak ty, zapewne” jest nietypowym sposobem na przeglądanie muzealnych archiwaliów – wyświetla fotografie, które na co dzień zalegają w licznych cyfrowych zbiorach i zwiedzającemu niełatwo jest do nich dotrzeć. Lustro pozwala przywracać pamięć o pojedynczych osobach. Historia jest wiedzą o tym co było. Jest po to, żebyśmy teraz czy w przyszłości nie popełniali błędów przeszłości. Odbicie pozwala odnaleźć bohaterów, którzy są naszymi „odbiciami” – ich / nasze profile niewiele od siebie się różnią. Różni się tylko rzeczywistość, która nas otacza i dzięki wiedzy historycznej powinniśmy umieć właściwie ją kształtować. Analizując zachowania współczesnego odbiorcy postanowiliśmy opowiedzieć mu przez pryzmat jego własnej osoby, historię innego człowieka.
36 days of type 2018
„36 days of type to projekt“, w którym biorą udział projektanci, ilustratorzy oraz artyści wizualni, by wyrazić swój szczególny pogląd na litery i cyfry naszego alfabetu. 36 dni nieprzerwanej kreatywności, w której uczestnicy stoją przed wyzwaniem zaprojektowania litery lub cyfry każdego dnia, co owocuje możliwością zaprezentowania tego samego symbolu z różnych perspektyw. Zdecydowałam się wziąć udział w 5 edycji wyzwania 36daysoftype 2018. Eksperymentowałam z drukiem 3D i fotografią. Głównym założeniem projektu był manifest odnośnie projektowania w 3D -- dziś w większości projektanci renderują swoje wizje za pomocą progamów komputerowych. Chciałam wyjść temu na przeciw i stworzyć coś, co rzeczywiście istnieje i można to dotknąć. Był to świetny trening umiejętności, sposób doskonalenia mojej kreatywności oraz wyzwanie dla samej siebie. Projekt został wyróżniony podczas gali Polish Graphic Design Awards polishgraphicdesign.com/krojepism2018
36 days of type 2019
W erze renderów 3D, wirtualnej rzeczywistości i sztucznej inteligencji razem z @bbad.esign chciałyśmy wrócić do korzeni i pracy analogowej. Projekt jest inspirowany rzeczami, które nas otaczają i każda litera z każdej kategorii przedstawia jej interpretację w inny sposób. W tym roku projekt 36 days of type był związany z eksperymentowaniem z określonymi materiałami: światłem, betonem, powietrzem, szkłem czy śmieciami, które można było ponownie wykorzystać. „The category is” to przeniesienie słowa z serialu telewizyjnego Ryan Murphiego „Pose” oraz zapowiedzi wybiegu w “Ru Paul Drag Race”.
50Brands
50Brands jest agencją PR działającą od 2017 w Berlinie. Założona przez Magdę Machajską, firma wspiera rozwój młodych marek z sektora mody. Rozwijając i wzmacniając ich wizerunek, 50Brands pomaga zaistnieć swoim klientom w międzynarodowym kontekście. Agencja wspiera klientów w relacjach z mediami, celebrity & influencer marketingu, w budowaniu strategii oraz w zakresie dyrekcji artystycznej i produkcji sesji zdjęciowych. Dbając o zrównoważony wzrost marek w swoim portfolio, 50Brands wprowadza swoich klientów w światowy obieg mody. Wychodząc od nazwy i jej źródła postanowiliśmy wzmocnić przekaz, jak duże może być 50, a nawet, w zależności od różnych konfiguracjach może to być znacznie większe. 50brands to dla nas też wszystko to co jest przed 50, czyli 1 – 49, co skojarzyliśmy z magicznymi kuponami Lotto, gdzie skreśla się numery właśnie z tego przedziału. W Lotto magia liczb ujawnia się w postaci wygranej, wystarczy kupić los, wystarczy zaznaczyć odpowiednie numery. W logo 50brands osłaniamy „kod marki” , jego elastyczną formę, która z łatwością dopasuje się do każdego klienta. Fonty: Inter (RSMS) Commune Nuit Debout (by Sébastien Marchal)
AgileByExample
AgileByExample to konferencja skierowana do osób zarządzającymi projektami IT. W 2016 roku stworzyliśmy branding ABE. Tegoroczna konferencja, jak i wcześniejsze edycje czerpie z zasad określonych w identyfikacji, ale każdorazowo staramy się nowym odsłonom wydarzenia nadać unikatową formę graficzną. W tym roku postawiliśmy na zbudowanie oprawy graficznej eventu w powiązaniu z hasłami takimi jak zespól, współpraca, scrum. Podstawowy motyw graficzny to ilustracja obrazująca mechanizm scramowy przedstawiony jako żywy organizm, w którym każda para oczy i każda para rąk odgrywa ważne i określone miejsce. Link do strony wydarzenia: www.agilebyexample.com Materiały opracowane na potrzeby AgileByExample 2019: scenografia, gadżety (torba, długopisy, notes, koszulki), grafiki do komunikacji.
Ani słowa bez nas
Wspieraj system wielopartyjny i broń zasad demokratycznych wyborów. Póki możesz, głosuj w wyborach lokalnych i ogólnokrajowych. (O tyranii. Dwadzieścia lekcji z dwudziestego wieku, Timothy D. Snyder) Po pierwsze i najważniejsze, nie bądź posłuszny z góry. (donGURALesko) Projekt „Ani słowa bez nas” był częścią obchodów 30-lecia obrad Okrągłego Stołu i wolnych wyborów w Polsce w ramach Święta Wolności i Solidarności. Komunikacja kampanii została oparta na hasłach eseju amerykańskiego historyka Timothy’ego Snydera. Inspiracją graficzną były prace polskich artystów konceptualnych z lat 70. i 80., między innymi Leszka Przyjemskiego, oraz charakterystyczne dla kształtowania się po '89 roku demokracji w Polsce, kolory czarno-biało-czerwone (odnoszące się do barw Solidarności i ducha Gazety Wyborczej). Celem kampanii było aktywizowanie młodych ludzi do udziału w wyborach. Akcji towarzyszyła debata, teledysk do utworu „20”, a finałem był koncert na placu Wolności wraz z premierą audiobooka. W kampanii zostały wykorzystane nośniki wielkoformatowe, plakaty i wlepki.
Bezmięsny
Bezmięsny to pierwsze w Polsce wegańskie produkty o mięsnych smakach i fakturach. Firma pojawiła się na rynku w 2016 roku, a na portfolio produktów składają się: kiełbasy smakowe, gyros, hamburger, kebab, żeberka, peperoni czy szynka. Po dwóch latach obecności na rynku firma zdecydowała o zbudowaniu nowej identyfikacji i opakowań produktów. Pojawiła się potrzeba zwiększenia widoczności na sklepowych półkach i wyróżnienia się na tle innych produktów (marka rozszerzyła sprzedaż na duże sieci handlowe, na rynku pojawiła się też oferta konkurencyjna). Bardzo ważnym elementem rebrandingu była również zmiana form opakowań i wprowadzenie nowych produktów. Najważniejsze wyzwania i cele projektu Produkty marki Bezmięsny wymagają określonej formy opakowania – tacki i foliowe okładki, na które przyklejana jest etykieta. Sam produkt nie ma atrakcyjnej formy, część produktów zawiera sos / sok, który rozlewa się w opakowaniu. Koncepcja wymagała stworzenia bardzo wyrazistych etykiet, które przysłaniają te wizualne mankamenty produktu i formy opakowania. Dlatego zdecydowaliśmy się budować wizerunek marki w oparciu o bardzo mocne graficznie i kolorowe opakowania. Produkt dedykowany jest dla osób, które nie mogą lub nie chcą jeść mięsa, ale które poszukują jego smaku. Dlatego koncepcja opera się na graficznych odniesieniach pokazujących mięsne formy produktu w zabawnej roślinnej formie. Mówimy do konsumenta – nie musisz rezygnować z preferowanych smaków, ale masz 100 procentową gwarancję, że nie zjadasz produktu zwierzęcego. Marka poprzez opakowanie zaprasza do kulinarnej zabawy – już na etykietach pojawia się pomysł na to jak można zaimplementować produkt do ciekawego dania. Nowa identyfikacja mówi – jedzenie produktów Bezmięsny to przyjemność i kulinarna zabawa. Wyrazista forma graficzna zaprasza do sięgnięcia po nowy produkt, wybija go na półce sprzedażowej. Ważnym elementem projektu jest stworzenie takiego języka wizualnego produktów, który tworzy jedną spójną linię produktową i buduje świadomość marki. Z drugiej strony niezmiernie istotne jest ułatwienie konsumentom odszukiwanie konkretnego produktu, smaku, zapamiętywanie ulubionych produktów i ich łatwe wyszukiwanie. W tym celu powstały zabawne i charakterystyczne ilustracje – każdy produkt ma swojego bohatera. Koncepcja z bohaterami realizuje jeszcze jeden cel – ułatwia budowanie ciekawej komunikacji z klientem w mediach społecznościowych. Nowe opiekowania to również lepsza czytelność etykiet. Krótkie przepisy, uwypuklenie zalet produktu, skład – są bardzo ważne z punktu widzenia klienta. Szczególnie klient wegański, który interesuję się składem, jakością produktu, szuka nowych możliwości kulinarnych, docenia te rozwiązania.
Choreografia: polityczność
Publikacja to zbiór tekstów o choreografii, tańcu współczesnym i ruchu jako praktykach społeczno-politycznych, w ujęciu krytycznym. Projekt zdecydowanie miał nie być „ładny”. Dziedzina poddawana licznym estetyzacjom wymagała w naszej ocenie rzeczowej oprawy typograficznej. Stąd krój Adelle Sans i dbałość o klarowną nawigację. Asymetryczna kolumna i chorągiewkowy skład pozwoliły zdynamizować layout, kursywa w tytulariach ilustruje kinetyczny charakter przewodniej tematyki. Rytmy to liczne kreski i wyraźne podziały: numerowanie od pierwszej strony bloku; widoczny grzbiet ze składkami i szyciem; nawigacja na boku bloku; kod kreskowy na grzbiecie; rzymska cyfra IV zastąpiona przez IIII. Na okładce wyeksponowaliśmy „choreografię”. Polityczność odciska się, ale jest niewidoczna. Jej dostrzeżenie i właściwe odczytanie możliwe jest dopiero po otwarciu, dlatego na froncie słowo zapisane zostało w lustrzanym odbiciu. Zakładamy, że z czasem przez dotyk, brudzenie, przetłoczony podtytuł będzie się ujawniał.
European Design Festival 2019
“Portfolio is Dead” było hasłem przewodnim konferencji Element Talks będącej współorganizatorem i największym punktem programu European Design Festival 2019. Międzynarodowy festiwal, który co roku odbywa się w innym państwie, w 2019 roku wybrał Warszawę. O jakości designera nie świadczą już ładne obrazki w jego portfolio. Musimy być bardziej interdyscyplinarni niż kiedykolwiek. Jeśli potrafimy dobrze zgrać nasze umiejętności z ludźmi, z którymi współpracujemy, technologiami, którymi dysponujemy i światem, w po którym się poruszamy, możemy przenosić góry. By to osiągnąć musimy pracować wszyscy jak dobrze naoliwiona maszyna. Do tej tezy nawiązuje identyfikacja inspirowana niemożliwymi maszynami Francisa Picabii i ideą internetowych "oddly satisfying gifs". Zakres prac: • identyfikacja Festiwalu i konferencji • rendery 3D i animacje • video promocyjne • projekty do social media • druki okolicznościowe • gadżety festiwalowe • elementy scenografii
Filharmonia w Szczecinie 2019/2020
Identyfikacja wizualna sezonu artystycznego 2019/2020 dla Filharmonii w Szczecinie.
FORMY.xyz
FORMY to magazyn online o dizajnie, wydawany przez Wydział Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Każdy numer kwartalnika zawiera sześć artykułów o charakterze problemowym. Oprócz artykułów, magazyn tworzą tzw. Krótkie Formy — aktualności, recenzje, eseje oraz wszelkie inne formy krótkiej wypowiedzi tekstowej lub graficznej dotyczące projektowania. W naszym projekcie postawiłyśmy na czytelność, klarowną strukturę i dobrą typografię. Skupiłyśmy się też na funkcjonalnościach, które pomagają efektywniej czytać, rozumieć i dzielić się informacjami z innymi użytkownikami. FORMY to bardzo otwarta inicjatywa nastawiona na ciągły rozwój. W związku z tym postanowiłyśmy, że nie potrzebuje ona klasycznego, statycznego logotypu. Chciałyśmy, żeby znak, tak jak całość FORM, zmieniał się pod wpływem nowych założeń, inspiracji, idei, ludzi. Jako punkt wyjścia — pierwszą wersję znaku —zaproponowałyśmy wibrującą formę typograficzną. Z każdym kolejnym numerem magazynu zmienia się okładka, projektowana przez wybranego przez redakcję artystę. Do tej pory na okładkach Form znalazły się ilustracje Małgorzaty Gurowskiej, Ronana Bouroulleca oraz Jana Kallwejta. Co trzy miesiące zmienia się również kolor przewodni numeru. Zaproponowałyśmy system kolorów głównych (100%) i dopełniających (7%), które w parach aplikowane są na całą stronę. Podczas czytania artykułu czytelnik ma możliwość dostosowania wielkości stopnia kroju pisma oraz interlinii. Może też wybierać pomiędzy trzema różnymi kolorami tła dla tekstu. Każdy artykuł opatrzony jest paskiem postępu z paginą, licznikiem paragrafów oraz przyciskiem do udostępniania. Zaprojektowałyśmy dla Form UX i UI. Animacje: Dima Gavrikov Redakcja: Piotr Hojda, Czesława Frejlich, Piotr Michura, Kamil Kamysz, Dawid Kozłowski, Mariusz Sobczyński
Fresh Brands
Klient: Fresh Brands to marka ”fashion”, która za sprawą wielu różnych branż w swojej ofercie oraz elastycznego podejścia wyróżnia się na tle konkurencji. Marka nie zamyka się na nowe rozwiązania, dąży do ciągłego rozwoju i idzie na przeciw aktualnym trendom. W swojej ofercie posiada różnorodny asortyment skierowany głównie do młodych osób (20-35 lat) ceniących dobry design, oraz modę. Wyzwanie: Stworzyć mocny, kontrastowy, dynamiczny wizerunek, który nawiązywać będzie do nazwy marki i poprzez swoją formę komunikować będzie zmieniające trendy i świeże spojrzenie w branży fashion. Rozwiązanie: Zaprojektowany został znak nawiązujący do flagi oraz litery „F”, który nie tylko jest symbolem wcześniej wymienionych wartości ale jest również manifestem marki. Forma znaku jest skalowalna, dlatego też została wykorzystana jako główny motyw przewodni marki. Jest on na tyle uniwersalny, że można go stosować zarówno w identyfikacji wizualnej jak i w bezpośredniej komunikacji marki.
Generation After 3.
O WYDARZENIU: W Nowym Teatrze w Warszawie 28 marca rozpocznie się 3. Polish Performing Arts Showcase „Generation After: Risky Projects”. Zainaugurowany trzy lata temu projekt prezentacji działań warszawskich artystów jest skierowany jest do grona międzynarodowych krytyków i kuratorów. "Osobiste wypowiedzi młodego pokolenia twórców, coraz bardziej radykalne środki, alternatywne rozwiązania i permanentne poszukiwanie szczelin - to program trzeciej edycji Generation After: Risky Project" - napisano na stronie Nowego Teatru w Warszawie. Pokaz "Generation After 3. Showcase. Risky Projects" zorganizowany dla międzynarodowego grona specjalistów i kuratorów odbywać się będzie w dniach 28-30 marca br. "W 3 dni pokażemy międzynarodowej publiczności 14 spektakli. Połączymy potencjał różnych instytucji i producentów, wspólnie reprezentując warszawską kulturę na światowym forum" - poinformowali na swojej stronie organizatorzy. Wśród prezentacji znajdują się m.in. spektakle: "Thriller" w reż. Anny Smolar i Pawła Sakowicza, "Strach" w reż. Małgorzaty Wdowik, "Żaby" w reż. Michała Borczucha; pokazy taneczne np. "Masakra" w choreogr. Pawła Sakowicza oraz cztery performanse (m.in. "Maria Klassenberg. Ecstasies" wg koncepcji i w reż. Katarzyny Kalwat). Kuratorami wydarzenia są Joanna Nuckowska, Adam Kasjaniuk i Olga Drygas. Organizatorzy zapowiedzieli, że udział w wydarzeniu "potwierdziło ponad stu gości m.in. z Francji, Niemiec, Danii, Rumunii, Stanów Zjednoczonych, Chin". Obok pokazów teatralnych, spektakli tanecznych i performansów organizatorzy przygotowali dla nich debaty oraz cykl spacerów po Warszawie, podczas których przewodnikami będą artyści. źródło: https://dzieje.pl/kultura-i-sztuka/3-edycja-showcaseu-generation-after-risky-project-w-nowym-teatrze-w-warszawie Zakres prac: 1. Oficjalny plakat wydarzenia 2. Wydawnictwo opisujący każdego artystę oraz jego sztukę 3. Pocztówki 4. Identyfikatory 5. Rozkład wydarzeń (PDF) 6. Materiały na Social Media
Identyfikacja r–m
r–m studio to młoda lubelska pracownia architektoniczna. Naszym zadaniem było stworzenie identyfikacji wizualnej, oraz projekt i wdrożenie strony internetowej.
Kasprowy Wierch
Kolekcję ubrań oraz gadżetów „Kasprowy Wierch – 1987 metrów przyrody” zaprojektowałyśmy specjalnie dla Polskich Kolei Linowych. Naszym głównym celem było stworzenie kolekcji z naturalnych materiałów, przyjaznych środowisku, podkreślających harmonię życia w zgodzie z naturą. Wszystkie elementy serii powstały w polskich lokalnych szwalniach i manufakturach. Głównym motywem kolekcji są realistyczne szkice zwierząt charakterystycznych dla Polskich Tatr. Opatrzone łacińskimi nazwami nawiązują do dawnych atlasów przyrodniczych. Przemyślana, naturalna kolorystyka ubrań i akcesoriów podkreśla ich outdoorowy, górski charakter oraz ułatwia łączenie ze sobą poszczególnych elementów. W kolekcji pojawiły się koszulki, bluzy, chusty wielofunkcyjne, czapki, skarpety, kubki, magnesy, piny oraz bawełniane torby.
Muzeum Fotografii w Krakowie
nowa nazwa i identyfikacja wizualna NAZWA Podstawową zmianą w obszarze identyfikacji Muzeum Fotografii w Krakowie jest nowa nazwa. MuFo – wyraz zbudowany z pierwszych liter nazwy Muzeum Fotografii, jest prostym, wpadającym w ucho i łatwo wymawianym dla obcokrajowców wyrazem. MuFo w pierwszej fazie wdrażania identyfikacji będzie znakiem uzupełnionym o pełną nazwę – Muzeum Fotografii w Krakowie, ale docelowo ma pełnić rolę podstawowej nazwy instytucji. ZNAK Muzeum to nie tylko przestrzeń dla spotkań ludzi kultury, czy badaczy, ale przede wszystkim miejsce otwarte dla każdego. W pracy nad nazwą i identyfikacją naszym celem było stworzenie komunikacji przyjaznej, zapraszającej, czytelnej i wyrazistej. Dlatego postawiliśmy na proste skojarzenia, tj.: obiektyw, widzenie, podglądanie, obserwacja, kadr, obiektyw, migawka. Wspólnym mianownikiem tych wszystkich haseł jest oko i to ono stało się symbolem graficznym – znakiem MuFo. IDENTYFIKACJA WIZUALNA Identyfikacja to nie tylko znak czy ładne motywy graficzne. Identyfikacja ma wyrażać charakter instytucji, którą reprezentuje, ma za zadanie wyróżniać, a czasami zaskakiwać – przekazem i formą graficzną. I takie jest właśnie nowe MuFo. Jest to projekt dynamiczny, dający szerokie możliwości zastosowań, rozwiązań graficznych dopasowanych do różnych nośników i kanałów komunikacji. W określony sposób zmienne layouty dopasowują się do medium i formy przekazu. Mocny graficznie znak dopełnia żywa kolorystyka – muzeum komunikuje się ze swoim odbiorcą głównie w bardzo różnorodnym pejzażu miejskim oraz w niezmiernie przeładowanym treściami świecie cyfrowym. Bogata gama żywych kolorów pozwoli nabrać muzealnej komunikacji mocy, wyrazistości i rozpoznawalności. CZYM JEST MuFo? To unikatowa i otwarta na komunikację z odbiorcą instytucja miejska, miejsce kultury i wymiany myśl. MuFo to bogata kolekcja – fotografie, dzieła sztuki, pobudzające oczy i umysły prace, dla których warto wybrać się do Krakowa. MuFo to ważne miejsce na kulturalnej mapie Europy, jedyne takie w Polsce. MuFo to instytucja kultury na miarę XXI wieku, a nowa nazwa i identyfikacja pozwalają na pierwszy rzut oka odczytać ten komunikat.
Neontri
BRIEF: Firma Braintri tworzy innowacyjne oprogramowanie i świadczy specjalistyczne usługi doradcze na rzecz banków i innych instytucji działających na rynku płatności. Po 6 latach istnienia z racji rozwoju i wchodzenia na nowe rynki biznesowe, potrzebowała zmiany i odświeżenia systemu identyfikacji wizualnej. Rebrandingowi przyświecała idea ewolucji, a nie rewolucji. Zmiany obejmowały nazwę firmy, logo, stronę internetową i wszystkie materiały graficzne oraz gadżety firmowe i wystrój biura. A także zasad dotyczących warstwy językowej. W czasie rebrandingu powstał rozbudowany i kompleksowy brand manual, którego wcześniej firma nie posiadała. Poszukiwania nowej nazwy w dzisiejszych czasach to proces bardzo burzliwy, ciekawy i trochę ... niewdzięczny. Gdy już myślisz, że wpadłeś na genialny pomysł, który pasuje, jak ulał do wszystkich części układanki nowej wizji wizerunku... okazuje się, że nie da się jej zarejestrować, albo zajęta jest domena, albo ktoś ma konto na Instagramie o tej samej nazwie i wrzuca tam zdjęcia jak jest przebrany za pszczołę... :/ Wspólnie z wieloma agencjami, freelancerami, firmowym działem marketingu i pracownikami, wygenerowaliśmy bazę ponad 1000 pomysłów. Wiele z nich była błyskotliwa, żeby zaraz potem okazało się, że nie możemy ich użyć. Emocje mknęły z prędkością światła - po amplitudzie od kreatywnego zachwytu, do gorzkiego rozczarowania. Aż wreszcie na końcu tunelu pojawiło się światełko... światło neonu. NAZWA: Braintri staje się Neontri. Zmieniony został tylko początkowy człon nazwy - który można interpretować dwojako: jako słowo "neo" z greckiego "neos" czyli nowy, reprezentujący nowy początek, lub jako "neon" symbolizujący światło widoczne z daleka, przykuwające uwagę. W nazwie zostaje człon „tri”, który symbolizuje między innymi drzewo, czyli stabilność, wzrost, ale też liczbę 3 jak trzy flagowe produkty firmy i trzy obszary rozwoju: mobile, payments i big data. LOGO: Nowe logo jest oryginalną mieszanką dwóch elementów: równoległych cylindrycznych tub neonu oraz drzewa. Kształty użyte w sygnecie nie są idealnie proste i geometryczne, są organiczne, jak drzewo. Symbolizuje to różnorodność produktów i pracowników firmy. Jednocześnie w szerszej perspektywie elementy logo tworzą równoległą i geometryczną konstrukcję, sugerującą stabilność i siłę grupy. Logo główne oraz loga produktów tworzą rodzinę znaków. Zastosowana strategia brandu obejmuje spójność charakteru znaków i kolorystyki. IDENTYFIKACJA: Podstawą identyfikacji wizualnej są przeskalowane organiczne kształty logo. Wraz z nowym tagline "Reshaping fintech" tworzą spójną koncepcję na poziomie wizualnym i językowym. Mnogość opcji layoutu zapewnia opracowana metoda tworzenia grafik na bazie kształtów: mamy 3 rozmiary kształtów w 5 kolorach brandu. Każda z kompozycji może używać nie więcej niż 3 kolorów brandu jednocześnie. Dodatkowym akcentem są pionowe lub owalne neonowe ilustracje. STRONA WWW: Zmieniła się bardzo pod względem wizualnym, ale też pod względem użyteczności. Powstały nowe podstrony i funkcjonalności, generujące materiały marketingowe: blog, newsy. Została też dopracowana pod względem dostosowania do urządzeń mobilnych.
NOWY TEATR SEZON 2019/2020
Stworzenie nowej identyfikacji wizualnej sezonu 2019/2020, Studio Noviki odpowiedzialne jest za stworzenie nowej koncepcji wizualnej programu teatralnego, opracowanie nowego sposobu informowania o prezentowanych sztukach i wydarzeniach na różnych nośnikach wizualnych: plakatach, city-lightach, billboardach, stronach internetowych oraz w prasie drukowanej. W ramach nowej identyfikacji sezonu teatralnego powstały animacje prezentowane w internecie i na ekranach wewnątrz teatru oraz na wielkoformatowych ekranach w metrze Świętokrzyska. Wykonaliśmy również ponad 40 autorskich kolaży i edycji fotografii teatralnych w oparciu o różne systemy algorytmiczne, za pomocą programowania, filtrów AI oraz wykorzystania technik sieci neuronowych. Fotografie teatralne zostały poddane edycji i będą wykorzystane jako ilustracje i elementy animacji promujące spektakle Nowego Teatru.
Papaya Films Original Series 2019
Papaya Films Original Series to cykliczne wydarzenie domu produkcyjnego PAPAYA FILMS. Wydarzenie to ma na celu promocję zdolnych, młodych reżyserów, którzy zaproszeni do wspólnego projektu tworzą krótkometrażowy film przy wsparciu Papaya Films. Zadaniem było stworzenie materiałów promocyjnych na potrzeby premiery filmów, która odbyła się 22 marca 2019 roku w kinie Elektronik w Warszawie. Zakres prac: 1. Logo - graficzna interpretacja hasła "Lust for Life" 2. Plakat główny 3. 5 plakatów promujących dany film krótkometrażowy 4. Booklet 5. Naklejki 6. Materiały na Social Media Klient: Papaya Films Identyfikacja wizualna wydarzenia: Martyna Wędzicka-Obuchowicz Specjalne podziękowania dla: Creative Producers: Maruška Dukić & Karola Kowalczuk Executive Producers: Kacper Sawicki & Paweł Bondarowicz Directors: Felix Umarov, Marta Kacprzak, 1985, Jake Oleson, Hanna Besirevic
Passiflora Films
Passiflora Films to dom produkcyjny z Warszawy, posiadajacy ponad 10-letnie doświadczenie w produkcji na rynku polskim i międzynarodowym. Znak Passiflora Films został opracowany w wyniku uproszenia liter „P” i „F”. Litery znajdują swoje odzwierciedlenie w podstawowych figurach jakimi są trójkąt i okrąg, a cały znak jednocześnie dyskretnie nawiązuje do kształtu kamery. Elementy znaku zostały wykorzystane w patternach i znajdują szersze zastosowanie w całym systemie identyfikacji wizualnej. Patterny pełnią również fukcję siatki modułowej w ramach której, w różnych układach umieszczane są elementy takie jak: logo, logotyp czy hasła promocyjne. Logotyp złożony został krojem Helvetica Neue, celem niewytwarzania żadnych dodatkowych, nieporządanych skojarzeń z nazwą. Rozpoznawalność i charakter firmy mają być budowane poprzez cały system, sumę elementów; logo, wzory uzupełniające, kolorystykę i layout. Zakres: logo, identyfikacja wizualna, materiały drukowane
PEER TO PEER
Identyfikacja wystawy Peer to Peer* w Muzeum Sztuki w Łodzi. Rendery 3d, animacje, projekty graficzne, layouty publikacji, komunikacja internetowa, reklamy prasowe oraz projekt fontu P2P stanowiący integralną częścią identyfikacji. Wystawa poświęcona duetom i kolektywom artystycznym prezentowana w Muzeum Sztuki w Łodzi przywołuje na myśl działalność grupy a.r., której wkład w zbiory stanowi trzon instytucjonalnej tożsamości muzeum i podstawę jego kolekcji. Podobnie jak współczesne kolektywy, grupa a.r. w momencie swojego powstania zrzeszała młodych, w większości trzydziestokilkuletnich artystów. Tytuł ekspozycji odnosi się do metody bezpośredniej komunikacji w sieci komputerowej, która zainspirowała nowe strategie ludzkiej interakcji, odmienne od scentralizowanych struktur społecznych. Infrastruktura peer-to-peer, zastępując pośrednika technologiami cyfrowymi, wykorzystywana jest dziś przez tzw. ekonomię współpracy w sektorze usług (np. Uber, BlaBlaCar i Airbnb) czy finansów (np. bitcoin). Zarówno artystyczne praktyki kolektywne, jak i infrastruktura peer-to-peer opierają się na samozarządzaniu i samoorganizacji, dzięki którym możliwe jest tworzenie alternatyw wobec struktur korporacyjnych i głównych nurtów polityki. Artyści i artystki: BNNT, Foundland Collective, GCC, Calla Henkel & Max Pitegoff, Laboria Cuboniks, LaBeouf, Rönkkö & Turner, NON Worldwide, Pakui Hardware, Part-time Suite oraz Dom Mody Limanka Kurator: Agnieszka Pindera Projekty graficzne: NOVIKI *Laureat konkursu na identyfikacje wystawy sztuki w konkursie Muzeum Widzialne 2019
Sąd Ostateczny (SPOT, KALENDARZ)
SPOT W roku 2018 w ramach działań kontynuujących rozpoczętą rok wcześniej kampanię przygotowaliśmy spot promujący tryptyk Hansa Memlinga. Głównym celem działania było utrwalenie przyjętego języka komunikacji oraz rozszerzenie narzędzi promocji o formę filmową. Pomysł na spot podobnie jak w przypadku przygotowanych wcześniej statycznych visuals został oparty na ekspozycji elementu kuli wziętej wprost z obrazu Memlinga, na której spoczywają stopy Chrystusa. Kula jest niemym symbolem absolutu, który zstąpił na ziemię i pojawia się w naszej codzienność. KALENDARZ Każda z kart kalendarza poświęcona jest ważnemu i konkretnemu wydarzeniu z historii tryptyku. Styczeń przedstawia postać fundatora. Luty związany jest z grabieżą obrazu przez korsarza Pawła Beneke. Całość kalendarza przybliża burzliwą historię tego dzieła, zaś ostatnie z kart poświęcone są czasom współczesnym i obecnemu miejscu ekspozycji w Gdańsku. Każdemu z wydarzeń została przypisana autorska ilustracja związana z faktem historycznym. Elementem przewodnim nadającym spójności całemu projektowi jest złota kula, symbolizująca tryptyk i nawiązująca bezpośrednio do promującej obraz wcześniej "Złotej Kampanii", która jest również elementem centralnym kalendarza. Dzięki wykrojnikowi jest także eksponowana na każdej z kart projektu. Aby nadać odpowiedni charakter publikacji wzbogaciliśmy ją produkcyjnie metalicznym kolorem PANTONE i folią hotstamping.
See&Say 2018
Młodzi ludzie najczęściej myślą, że ich mały, niedoskonały jeszcze twórczy dorobek jest niewystarczający do pokazywania publicznie. Czekają aż będą mieli coś naprawdę rewelacyjnego,co natychmiast porwie tłumy, przyniesie sławę, lajki i pieniądze. Możliwe, że niektórzy z nich czują presję, by w wieku 20 lat mieć 300 lat doświadczenia i 400 projektów w portfolio. Kampanią See&Say 2018 chcemy przełamać takie myślenie i powiedzieć, że KAŻDY MA COŚ. Coś do ukrycia, ale i do pokazania. Wystarczy tylko otworzyć szufladę. Na potrzeby projektu zwizualizowaliśmy to coś w postaci czarnych okrągłych punktów. Pełne i duże symbolizują mocne strony te schowane i rozmyte reprezentują pierwsze niepewne próby. Podzielone na kategorie i ułożone w symbolicznych „szufladach” tworzą przestrzeń portfolio. Układy elementów w kampanii się zmieniają tak jak różne są portfolia uczestników. Główny motyw graficzny wykorzystaliśmy w kampanii do przedstawienia różnych aspektów przeglądu SS2018. Projekt poza kampanią objął także oprawę wystawy pokonkursowej MUST SEE – projekt graficzny ekspozycji oraz materiały promocyjne. Dodatkowym elementem kampanii był generator gifów stworzony przez Pana Generatora. Uczestnicy wystawy dostali specjalny link za którego pomocą mogli wygenerować spersonalizowane, animowane zaproszenia na wystawę. See&Say 2018: ————————————————————————— Creative Direction / Idea: UVMW Graphic Design: UVMW Copywriting: Koka Skowrońska Animacje: Piotr Wójcicki Zespół klienta: Paulina Świerczewska, Daniel Kuber, Aleksandra Wójtowicz Must See: ————————————————————————— Creative Direction: UVMW & 2HBstudio.co Projekt wystawy: 2HBstudio.co (Anna Zimecka, Anna Ulrich) Zespół klienta: Paulina Świerczewska, Daniel Kuber, Aleksandra Wójtowicz Graphic Design: UVMW Kooperacja: Koka Skowrońska Gif Generator: PanGenerator Produkcja (Druk): Drukomat Produkcja: IDFX Video: STYL Films
Strona 081 Architekci
Lubelskie studio architektoniczne 081 Architekci zwróciło się do nas z prośbą o zaprojektowanie kolejnej odsłony ich strony internetowej. Efektem prac jest minimalistyczna strona z akcentem na prezentację dorobku studia.
THE NODE / WĘZEŁ
9m 34 sek rok powstania 2019 The Node to animacja wykonana techniką fotogrametrii, z wykorzystaniem technik 3d, poddana edycji autorskich algorytmów. Opowiada o mieście i złożonym, wielowarstwowym odbiorze informacji. "...NOVIKI generują zaburzenia, zniekształcenia, modyfikacje obrazu odnoszące się do VUCA, cech charakteryzujących nasze czasy. Ich praca bardzo ciekawie odnosi się do ekonomii, także bieda-ekonomii miasta, tego, w jaki sposób place służą do wymiany ekonomicznej niepodporządkowanej dużemu kapitałowi. Pokazują, jak działa logika sieci, rozumiana jako usieciowienie tych wszystkich, którzy korzystają ze smartfonów i innych urządzeń technologicznych, tworzą w mieście wielką, gigantyczną sieć połączonych ze sobą jednostek.." Bogna Świątkowska jeśli porównamy architekturę miasta do obecnie funkcjonującej sieci wymiany informacji peer to peer, największe miejskie place stają się jej głównymi węzłami - tak zwanymi nodami. Nody mogą obecnie spełniać różne cele, działając np. jako punkt redystrybucji danych, towarów albo jako punkt końcowy komunikacji, mogą mieć postać fizyczną czyli być skrzynką, serwerem, lub symbolicznie - miejską przestrzenią architektoniczną - miejskim Placem. Jesteśmy jednak w przededniu pojawienia się rewolucji komunikowania, pojawianie się nowych technologii takich jak 5g które stwarzają nowe modele usieciowienia, wpłynie nie tylko na zmianę komunikacji z otaczającymi nas obiektami (internet rzeczy), transportu, wymiany towarów, ale również na architekturę miejską, Nody - Place mogą wówczas przybrać postać umowna, wirtualną, mogą być zbiorem funkcji wykonującymi zdefiniowane zadania, źródłem danych lub wyrenderowanym na podstawe danych obrazem. Jakie zmiany zaobserwujemy wówczas w otaczającej nas architekturze placów? czym staną się nowe węzły? nasz 10 min film - jest surrealistyczna, radykalną, utopijna wizją przyszłości, ukazuje przeplatające się wzajemnie warstwy: miejskiej architektury placów oraz procesu stwarzania nowej infrastruktury cyfrowej komunikacji, gdzie obrazy realne mieszają się z ich kopiami, w której czas realny miesza się z czasem virtualnym, miejska zieleń z cyfrowymi algorytmami a tablice rejestracyjne samochodów z identyfikatorami plików hash. Projekt był (jest) prezentowany na wystawach: SIMULTAN FESTIVAL XIV, ‘THERE WILL BE A TIME WHEN IT WILL NOT BE’, screening of The Node Video, Muzeul Corneliu Mikloşi, Timişoara (2019) THE WRONG (New digital art biennale) What Do We Do Now Pavillon / Cyber Sanctuaries (2019–2020) CHAOS – SUCCES MAGIC, Video Screening of “The Node”, videoprogram by Telemagic, Macao Design Center, Macau, China (2019) CITY SQUERES. AN INSTRUCTION MANUAL, ZODIAK Warsaw Pavilion of Architecture, Warsaw (2019)
Universum. Construction.
Branża: sektor budowlany Zakres prac: strategia marki, identyfikacja wizualna, materiały drukowane Zadanie: UNIVERSUM CONSTRUCTION GROUP jest międzynarodową firmą budowlaną, która specjalizuje się w efektownych wykończeniach oraz pracach konstrukcyjnych. Wraz z rozwojem firmy, otworzeniem działalności w całej Europie, Universum potrzebowało delikatnej zmiany nazwy, uproszczenia struktury marki oraz nowej identyfikacji wizualnej, która oddawałaby nowy, międzynarodowy charakter marki. Rozwiązanie: Zbudowaliśmy nowy, spójny klucz wizualny dla wszystkich submarek oraz logotypów. Główne komponenty klucza wizualnego to zbudowanie systemu konstrukcyjnego całej identyfikacji, logiczna hierarchia typograficzna połączona z odważną typografią i wyrazista kolorystyka. Logika systemu w swojej idei oddaje bezpośrednio ideę marki — konstrukcyjność.
V1RAGE / Why We Drive
V1RAGE® to marka z branży automotive, która oferuje Klientom wynajem i sprzedaż samochodów w segmencie premium. Zadaniem było wprowadzenie firmy na rynek, stworzenie strategii i opracowanie identyfikacji wizualnej. Główny cel zakładał odróżnienie od szybko rozwijającej się konkurencji i osadzenie marki w rynku, w którym car-sharing i rent-a-car nie jest już trendem, a sytuacją wyjściową. Prace związane ze strategią zaowocowały stworzeniem dynamicznej i przejrzystej marki, która odzwierciedla aktualną kulturę myślenia o samochodach, natomiast sama nazwa łączy w sobie wszystkie te cechy. Na identyfikację wizualną składały się materiały biznesowe, sprzedażowe, elementy identyfikacji przestrzeni, strona internetowa, sesje zdjęciowe i filmy promocyjne. Zakres Prac: Brand strategy Naming Brand design Creative Direction Visual concept Collaterals Web design: Marcin Borowski Brand strategy: Paulina Grzelczak Jan Paweł Kowalewicz Tomasz Pilch Photos by: Mateusz Wojnar Video: Production: Treelens Studio Direction: Mateusza Różański Photography: Mateusz Różański Aerial photography: Filip Gonciarczyk Sound: Mateusz Murawski Edit: Tomek Słomka Music: Mateusz Murawski
VNLAB – generator
Logotyp Generowany o zmiennych wariacjach dla nowej pracowni w Szkole filmowej w Łodzi. Logo Laboratorium Narracji Wizualnych jest losowo generowane z pięciu odmian fontu HK Grotesk co daje możliwość otrzymania 10000 kombinacji znaku. Generowanie za każdym razem logotypu przez użytkownika zamiast otrzymywania gotowej wersji oddaje ideę budowania nieliniowej narracji, oraz niepowtarzalności utworów powstających w ramach działania wydziału. Użytkownik po wejściu na stronę zaznacza parametry logotypu takie jak: nazwa pracowni, wersja polska, angielska, kolor wypełnienia logo a następnie generuje unikatowy logotyp. W ten sposób identyfikacja VNLAB* ma charakter bardziej narzędziowy (generator) i nastawiona jest na proces. Idea Identyfikacji otrzymuje więc bardziej otwartą formę, nastawiona jest na eksperyment i niespodziankę. link do generatora: http://vnlab.filmschool.lodz.pl/logogenerator *Pracownia i nowy logotyp była prezentowana w ramach programu Best Of Poland na festiwalu kultury cyfrowej DIGITAL CULTURES
WarszawaWarsaw 2
„Warszawa Warsaw 2" to najlepszy i jedyny tak obszerny przewodnik po współczesnej Warszawie. Kochamy nasze miasto i chcemy je pokazać takim jakie jest: barwnym, żywym i inspirującym miejscem. Ta bogato ilustrowana publikacja (ponad 500 zdjęć) ukazała się w 2018 roku niezależnym nakładem Mamastudio w języku polskim i angielskim. Polecamy w niej gdzie zjeść, zrobić zakupy, zobaczyć wystawę, potańczyć w klubie, odpocząć na łonie natury. Zabieramy też na spacery po dzielnicach. To książka zarówno dla turystów, jak i warszawskich lokalnych patriotów. Ilustrowana przez Jakuba Jezierskiego, ze zdjęciami Agi Bilskiej i Filipa Klimaszewskiego. Po raz kolejny wygrała w konkursie na gadżet promujący Miasto Stołeczne Warszawa podczas międzynarodowych imprez. Projekt: Mamastudio & Jakub Jezierski Album: 382 stron Autor: Agnieszka Kowalska Format: 14×19,5 cm semi-hard cover Język: polski oraz angielski
Wege Siostry
Projekt identyfikacji firmy Wege Siostry i serii opakowań. Markę tworzą 3 spójnie zaprojektowane kategorie produktów: toczone nerkowce, kremowe smarowańce i "parmezany". Nowe opakowania odzwierciedlają wegański charakter produktów i różnorodność smaków. Produkty zdobią ilustracje zwierząt, których los nie jest obojętny wegańskiej społeczności. Seria zbudowana jest z bardzo wyrazistej i wyróżniającej się na półce sklepowej grafiki. Projekt buduje spójność wizualną marki i zwiększa jej rozpoznawalność, ale jest też tak skonstruowany żeby ułatwić konsumentowi wybieranie konkretnej kategorii produktowej i konkretnych smaków. Roślinne smaki są niezmiernie bogate i aromatyczne – identyfikacja i opakowania Wege Siostry pokazują to :)
w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych:
Rozwój Sektorów Kreatywnych.